Hüsrev Lokantası Rize-Çayeli

Author: LUGAS // Category:


Rize'nin ünlü şeker fasulyesini özel tekniğiyle pişiren Hacı Hüsrev, bu işin en iyisi olmakla kalmayıp aynı zaman kurufasülyenin ustalarınıda yetiştiren tek adres denilebilir. Türkiye de 3 şubesi bulunan Hüsrev Lokantası nın Rize-Çayeli 'nde ki yerine gittim. Gerçektende yerinde tatmak ayrı bir zevkmiş, kocaman tencerelerinden bol kepçe servis yapılan kurufasulyenin yanında, kendilerine has ayranlarınıda mükemmeldi. İstanbul-Esentepe de bulunan şubesinde çoğu kez kurufasulyesini yemişimdir ancak aynı zevki aldığımı söyleyemem, malesef İstanbulda ki şubesinde biraz yağlı yapıyorlar. Bu arada merak edenler için söyliyim 3.cu şubeside Ankara-Balgat da bulunuyormuş. Kurufasulye yapılışı ve malzemesi ile hem kolay hemde ucuz yemeklerimizden birisi ama tadı tutmazsa asla sevilmez. Bu yüzden işi ustalarından öğrenip yapmakta fayda var. Ben birkaç ip ucu elde ettim, kendim yaptığım zaman ayrıntıları sizlerlede paylaşacağım.
Herkese iyi seyirler, yolu düşünler içinde adresini hemen altta veriyorum. Bu arada yemekten önce Fırtına deresinde rafting yapın derim, kurufasülyeyi haketmek lazım yemekten sonrada bol fındıklı sütlaç sizi bekliyor :)

0 Responses to "Hüsrev Lokantası Rize-Çayeli"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...