Hummus

Author: LUGAS // Category: ,
Nefis bir ortadoğu mezesi olan Hummus, Arapça da ''nohut'' anlamına gelmekte. Ülkemizde ise ençok Mersin ve Adana bölgelerinde yapılmakta ama bana sorarsanız Tarsuslular bu işi en iyi bilenler diyorum. Tarifini yengemden aldım. Bazı ufak farklarla değişik tatlar oluşturuluyorsa da, şahsen ben klasik tadından
yanayım. Denemek isteyenler için tarifini hemen altta veriyorum...Afiyet olsun

Malzemeler:

  • 1 su bardağı nohut
  • yarım su bardağı tahin
  • 1/3 su bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 5 diş sarımsak
  • Yarım limon suyu
  • tuz

Yapılışı:

  1. Nohut ayıklanıp akşamdan ıslatılır. Ertesi gün nohutlar haşlanıp kabuklarından ayrılır. (mümkünse düdüklü tencere kullanın)
  2. Sarımsaklar dövülür. Daha sonra derin bir kase de tahin, dövülmüş sarımsak, kırmızıbiber ve tuz karıştırılır.
  3. Nohut robottan gecirilip iyice ezilir daha sonra sarımsaklı karışım ilave edilir.
  4. En son bir miktar pulbiber yağ ile eritip humusun üzerine dökülerek süslenir.

0 Responses to "Hummus"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...