GÜL BÖREĞİ

Author: LUGAS // Category:



Benim en sık yaptığım böreklerden hem pratik hem çok lezzetli ama tarif vermek bir hayli zor olacak çünkü çoğunlukla göz kararı yaparım. Annem bu böreği kendi elleriyle yufkasını açar yapardı biz küçükken o tadı hiç unutamam. Ben bugün patatesli yapmaya karar verdim böreğimi ama kardeşim ıspanak diye tutturunca birazınıda ıspanaklı yaptım.Göz kararı malzemelerimi anlatmaya çalışacağım sizlere.




Malzemeler:


1/2 su bardağı sıvı yağ


1 su bardağı süt


2 yemek kaşığı süt


1 yumurta


5 adet yufka


3 adet orta boy patates


1 küçük bağ ıspanak


ve tuz




Yapılışı: İç malzemesi için patatesi haşlıyoruz içine tuz ve arzuya göre soğan salça baharat koyup karıştırıyoruz.
Ispanağı iyice ayıklayıp yıkıyoruz küçük küçük doğrayıp 5 dk. kadar yüksek ateşte azıcık sıvı yağla kavuruyoruz.İsterseniz çiğde koyabilirsiniz.
Sosu için, süt, yağ,yoğurt ve sarısını üzerine sürmek için ayırdığımız yumurtamızı çırpıyoruz.
Yufkalarımızı üst üste koyup ortadan ikiye yarım ay şeklinde kesiyoruz.
Hazırladığımız sütlü sostan üstte kalan yufkaya sürüyoruz.
Yufkanın geniş olan tarafına iç malzememizden koyup ince rulo halinde sarıp kenardan başlayarak gül biçiminde kıvırıyoruz.
Aynı işlemleri yufkalar bitene kadar tekrarlayıp fırın tepsimize diziyoruz.Üzerine yumurta sarısını ve artan sosumuzu karıştırıp sürüyoruz.175 derecelik fırının orta katında börekler kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Yufkaların her birini dörde bölerek daha küçük güller elde edebilirsiniz.Ben biraz üşendiğim için bu şekilde yaptım küçük olunca yemesi daha kolay oluyor görüntüsü de daha bir güzel oluyor. ;-)

Afiyet olsun..

0 Responses to "GÜL BÖREĞİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...