Gelin Hanım Tatlısı

Author: LUGAS // Category:


Çok uzun süre önce bu adresten aldığım tarifi nihayet deneme fırsatım oldu. Oradaki ölçüler yerine kendi yaptığım miktarlar ile tarifi vereceğim. Ben çekirdek boşluklarını dolduracak kadar iç malzemesi koydum. Eğer malzeme dışarı taşsın isterseniz biraz daha arttırabilirsiniz. Tattığımda hala ılıktı. Bu halde bile tadını çok beğendim. Bakalım eşim ve yarınki misafirlerim beğenecek mi?

Malzemeler:
  • 50 adet şekerpare kayısı
  • 1/2 su bardağı ve 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı haşlanmış pirinç
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 adet ince rendelenmiş küçük havuç
  • 3 adet karanfil (ben kullanmadım)
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi

Hazırlanışı:

Kayısıları yıkayıp bir gece önceden suda bekletin. Daha sonra 5 dakika haşlayın. Suyunu süzüp soğumaya bırakın. Diğer tarafta ceviz ve üzümleri robotta kıyın. Bu karışımın içine pirinç, havuç, 1 kaşık şeker ve tarçını ekleyip karıştırın. Ilımış olan kayısıların içerisine hazırladığınız harçtan kiraz büyüklüğünde koyup ısıya dayanıklı bir tepsiye tatlıları dizin. Tatlıların üzerine şekeri serpin. Kayısıları haşladığınız sudan 1 su bardağı kadarını tepsiye ekleyin. Karanfilleri de koyup tepsinin üzerini aliminyum folyo ile kapatın. 180 derece fırında 25 dk. pişirin. Soğuyan tatlıları önce tepside kalan suya bulayıp sonra hindistan cevizi ile kaplayn ve servis tabağına alın.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Gelin Hanım Tatlısı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...