Ev Yapımı Yoğurt

Author: LUGAS // Category:
Yoğurt

Cumartesi günü buzdolabımı açtığımda bir sürü süt görünce panik oldum ve kolları sıvayıp yoğurt yapmaya karar verdim. İlk yoğurdum olacağı için oldukça heyecanlıydım. Bana kalsa yoğurdun mayalanma süresi bittikten sonra dolapta da 1-2 saat durduktan sonra tadına bakacaktım ama annemler hemen müdahale ettiler. Yoğurdun dolapta 1 gün beklemesi gerekiyormuş yoksa su gibi olurmuş. :) Yoğurt yapımı için gereken şey 1 litre süt ile yapacaksanız 1 yemek kaşığı yoğurt. Fakat sütünüzün günlük süt olması gerekiyor, uzun ömürlü süt ile denemeyin. Sütünüzü kaynatın ben yaklaşık 5-10 dk kaynattım. Kaynarken tahta bir kaşıkla köpüklerini aldım. Daha sonra soğumaya bıraktım. Küçük parmağımı yakar-yakmaz bir sıcaklıktayken yoğurdu süte yedirdim. Daha sonra kapakla kapatıp, naylon torba geçirip kalın bir örtüyle sarmalayın. 5 saat mayalandırın ve yoğurdu açıp dolaba kaldırın. Buzdolabında 1 gün bekletin.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Ev Yapımı Yoğurt"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...