Dondurmalı Krep

Author: LUGAS // Category:
Dondurmalı Krep

Bu tatlıyı ilk kez bizim işyerine yakın bir restorantta yemiştim. Evde yapmayı düşünmüştüm ancak üzerinden bayağı bir süre geçti ve ilk kez dün akşam deneyebildim. Sosu pek aynı olmadı. Hazır çikolata sosu, paketin üzerindeki ölçüye göre hazırladım. Ama koyu oldu; biraz daha sıvı bir şekilde de yapılabilir. Tadı çok güzel oluyor. Sanırım bir tane tatlı, bir kişi için fazla geliyor.

Malzemeler :

Krep için:
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 fiske tuz
Diğer malzemeler:
  • Vanilyalı dondurma( Maraş Usulü daha iyi olur)
  • Kestane püresi
  • Çikolatalı sos
Hazırlanışı:

Krebi hazırlamak için yumurta ve unu çırpın. Daha sonra bu karışıma sütü azar azar ekleyip topaklaşmamasına dikkat ederek karıştırın. Daha sonra şeker ve tuzu ekleyip tekrar karıştırın. Teflon bir tavaya ( ben 28 cm'lik kullandım) biraz tereyağ sürüp tava ısındığında 1 kepçe krep hamurunu tavaya eşit şekilde dağıtıp iki yüzünü de pişirin. Bu malzemelerden 2 adet krep oluyor. Diğer taraftan çikolata sosun yarısını üzerindeki tarife göre hazırlayın. Krepler soğuduğunda orta kısmına dikdörtgen bir şekilde kestane püresi sürün. Püreyi kapatacak şekide dilediğiniz miktar dondurma koyun. Krebin kenarlarını katlayıp servis tabağına ters çevirin. Üzerine hazırladığınız çikolata sosdan döküp hemen servis edin.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Dondurmalı Krep"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...