Domates Sosunda Ispanaklı Peynirli Makarna

Author: LUGAS // Category: ,
Makarna severlere sesleniyorum - denemeye değer güzel bir tarif var ! . Ann Willan, "Makarnalar" adlı kitabında, resimleriyle adım adım makarna yapımını anlatıyor. Tarifi buradan aldım. Öncelikle ıspanaklı ve peynirli içi hazırlamak, sonra bu için sarılacağı dörtgenleri yapmak gerekiyor . Süslemek için de kırmızı biber veya domates sos kullanılıyor. Ruloları sararken biraz fazla iç koymalıydım.Bu nedenle dilimler dolu dolu gözükmedi. Tekrar yaptığımda dikkat edeceğim. Hazırlaması zaman alıcı ama mutfakseverler için yapımı çok zevkli, yiyenler için de lezzetli , güzel bir haftasonu yemeği diyebiliriz...

Malzemeler
Makarna Hamuru için:
3 su bardağı un(kepekli ve beyaz un )
3 adet yumurta
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
Ispanaklı iç için:
1/2 kilo temizlenmiş ve ince doğranmış ıspanak
250 gr beyaz peynir
1.5 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet yumurta
tuz, biber, muskat
Domates sos için:
1 diş sarımsak
500 gr domates(Ben yazın hazırladığım 1 kiloluk şişede ki domates püresini kullandım)
1 küçük soğan (ince doğranmış)
fesleğen
2 yemek kaşığı zeytinyağı
(Ayrıca bu malzemelere 750 gr közlenmiş ve ince doğranmış kırmızı biber ekleyebilirsiniz)

Yapılışı
Ispanaklı için hazırlanması: Ispanağı yağla birlikte tavaya alın, suyu uçana kadar pişirin, yumurtayı ekleyin, pişince ocaktan alın. Ilıdığında ezilmiş peynir ve baharatları ekleyin bir kenara koyun.
Makarnanın hazırlanması: Tüm hamur malzemelerini karıştırarak , hamuru yoğurun.Sert, sıkı bir hamur elde edin.Ele yapışıyorsa un ekleyin.10 - 15 dakika yoğurun.Pürüzsüz bir hamur elde edince üstünü örtüp 1 saat dinlendirin.Dinlenen hamuru tezgaha un serperek açınHamuru açarken bol bol un serpin.İnce açtığınız hamuru fotoğrafta gördüğünüz gibi10 cm genişliğinde 20 cm uzunluğunda dikdörtgenlere kesin ve bez üzerine sererek birkaç saat kurumaya bırakın.Kuruyan hamurları tuzlu suda haşlayıp, süzüp soğutun.Hamurların içine, kalınca ıspanaklı iç sürüp rulo sarın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.Ben içi biraz az sürmüşüm . Daha fazla sürmekte fayda var. Ruloları tepsinin üzerini alüminyum folyo kapatarak 30 dakika 200 C de pişirin.
Sosu hazırlamak için tüm malzemeyi tavaya koyup koyulaşana kadar pişirmeniz ve sonra blendırdan geçirerek püre haline getirmeniz gerekiyor.
Sostan bir miktar tabağa koyup kenarlara da 2.5 cm kalınlığında verev dilimlediğiniz makrnaları yerleştirin. Afiyet olsun.

0 Responses to "Domates Sosunda Ispanaklı Peynirli Makarna"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...