Davet Sofrası

Author: LUGAS // Category: , ,
Bir akşam yemeği daveti.Çok sevdiğimiz arkadaşlarımız için verdiğimiz davette sebze et dengesini yakalamaya çalıştım.Kaburga dolması hep duyduğum ,tattığım ve denemek istediğim bir lezzetti.Kurban bayramından ayırdığım bir adet kaburga dondurucuda bugün için bekliyordu.Büyük oğlum kuzu eti ve bu tür yemekleri çok sevdiğinden onun eve geleceği haftasonuna denk gelmesini özellikle tercih ettim.Kaburga dolması tek başına yenebilecek bir yemek aslında, hem ağır bir yemek olduğundan hem böyle bir çok çeşitle sunulunca tam olarak tadına varılamadığından dolayı.Misafirlerimiz arasında yağlı ve kuzu eti tercih etmeyenler olduğundan onlar için tavuk eti ile bir çeşit hazırladım.Muhabbet ve sevgi dolu bir gece geçirdik.

Cevizli zeytin salatası
Kırma yeşil zeytinlerin çekirdeklerini ayıklayarak bir karıştırma kasesine alalım.Yeşil soğan,maydonoz,dereotu,nane doğrayalım.Zeytinyağı ve limon ile soslayıp servis tabağına aldıktan sonra üzerine bolca ceviz serpelim.Zeytinlerde bir miktar tuz olduğu için tuzunu kontrollü ekleyelim.



Kaburga dolması
Elimdeki kaburga 1.5 kg. kadardı.Bildiğimiz içpilavı ciğer koymadan(çok fazla protein olacağını düşünerek) yarım pişirerek hazırladım.Kaburganın kemik ile eti arasında bir cep açtım.Yarım pişmiş olan içpilavı kaburgayı çok sıkıştırmadan,pirinçlere şişme payı bırakarak doldurdum ve diktim.Kaynar su dolu büyük bir tencerede 3 saate yakın pişirdim.Suyu eksildiğinde kaynar su ekledim.Tuz oranına dikkat etmek gerekiyor,suyunun biraz tuzlu olması gerekiyor etin ve pilavın tuzsuz olmaması için.Lokum gibi pişen dolmayı parçalanmaması için dikkatlice sudan çıkardım.Yoğurt,domates salçası,zeytinyağı,kekik,karabiber ve tuz ile sos hazırlayıp her yanına sürdüm ve fırında 20 dk. kadar kızarttım.Servis yapmadan önce iplerini çıkardım alt taraftan kaburgaları kolaylıkla çıkardım ve keserek servis yaptım.Bir daha ki sefere bulgur pilavı ile denemeyi düşünüyorum.






Karışık kızartma


Ispanaklı içi hazırlarken kıyma kullanmadım bu defa, dolma fıstık ve krema ekledim.Margarin yerine de sıvıyağ kullandım.Çok daha güzel bir börek oldu böylece.


Havuç salatası



Mevsim salatası

0 Responses to "Davet Sofrası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...