ÇARŞAF BÖREĞİ

Author: LUGAS // Category:
Sevgili Olcay arkadaşımdan almıştım tarifi, yazımı okuyorsa kendisine sevgiler gönderiyorum epeydir görüşemedik . Çok uzun zamandır denemek isteyip çekiniyordum tek başına olmaz diye bugün denedim kuzucuğumun yardımıyla yaptım :)

Çok pratik 15-20 dakikada hazırlayıp pişmeye bırakıyoruz. Lezzetide süper ben doyamadım çok az yapmıştım belki dayanamayıp yarın yine yaparım :) Çok kolay gerçekten.

Yine 26 cm.lik tepsime tam oldu malzemem az olsun istemiştim yapamazsam hamur ziyan olmasın diye.

Un, su ve tuzdan yumuşacık bir hamur elde ediyoruz.

Mayasız yapılıyor ama ben bir çay kaşığı kadar kuru maya ekledim. 3 kahve fincanı dolusu un koydum suyu tam ölçemedim yarım litre kadardı sanırım . Bir tatlı kaşığıda tuz ekleyip hamuru yoğurdum. Unun mutlaka elenmesi gerekiyormuş ama nedenini bilmiyorum.

2 parçaya böldüm hamuru 10 dk. kadar dinlenmeye bıraktım.

Bir parçasını alıp meradaneyle tabak büyüklüğünde açıp üzerine sıvı yağ sürüyoruz. Temizce bir çarşafın üzerine alıp kenarlarından çekiştirerek incecik açıyoruz hamuru. ilk denemem olduğu için bazı yerleri yırtıldı .
İçerisine dilediğimiz iç malzemesinden serpip ortadan ikiye kesiyoruz açtığımız hamuru ve rulo halinde sarıyoruz.

Yağlanmış tepsiye gül böreği gibi doluyoruz. Diğer hamurumuzuda aynı işlemlerden geçiriyoruz.

Üzerine 1 yumurta sarısı ve iki kaşık yoğurttan oluşan karışımı sürüp orta hararetli fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

0 Responses to "ÇARŞAF BÖREĞİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...