BLOG SAYFAM 1 YAŞINDA :)

Author: LUGAS // Category: ,
İnanması çok güç ama blogum yayına geçeli tam 1 yıl 4 gün olmuş :) Çok net hatırlıyorum o günü, kendi kendime acaba dedim mutfakta hissetiğim keyfi internet ortamına taşıyabilir miyim? nasıl birşey olur? yoksa saçma birşey mi yapıyorum ?
Meğer ne doğru bir adımmış!! Koskoca 1 yılı ardım da bırakırken neler kazandığımı düşündüm de;
-öncelikle yemek yapmanın bir sanat işi olduğu fikrimi doğruladım, öyle çok sanatçı var ki bu bloglarda
-insanlarla tanışıp, yeni arkadaşlar edindim
-bilmediğim duymadığım yemekleri tanıma şansım oldu, kendi mutfağım zenginleşti
-Katıldığım kurslar ve okuduğum yemek kitaplarıyla kendime çizdiğim yol, blog dunyası sayesinde boyut kazandı
-fotoğraf tutkum ise yemek fotoğrafı olarak farklı bir tarza döndü
ve şimdi iyi ki bu sayfayı yapmışım diyorum...


Sayfamın doğum günü şerefine yumuşacık Muffinler yaptım. Gönül isterdi ki herkese ikram edebileyim ama yemiş kadar olun diyorum :) işte tarifi...

25 adet Muffin için

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2,5 su bardağı un (ben 2 su bardağı kullandım, geri kalanı ise custard ekledim)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (olmayanlar normal vanilya veya yarım limon suyu kullanabilir.)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 büyük boy elma

Yapılışı:

  1. Derin bir kabın içinde yumurtalar mikserle çırpılır. Sırayla şeker ve vanilya eklenir, şeker eriyene kadar 10 dk daha çırpılır.
  2. Ardından sıvıyağ ve süt azar azar ilave edilerek çırpmaya devam edilir.
  3. Karışıma un, k.tozu, tuz ve tarçın ilave edilirek tahta kaşıkla karıştırarak iyice yedirilir.
  4. En son minik doğranmış elma parçaları hamura katılıp, 1 kez alt üst olacak şekilde karıştırılır. Bu arada hafif sıvı bir karışım elde etmiş olacaksınız, sakın korkmayın çünkü muffin hamuru kek hamuru gibi değildir biraz sıvı kıvamda olur.
  5. Ve en önemli kısım, muffin tariflerine bakıldığın da genellikle 12'li muffin kalıbından bahsedilir ama detay anlatılmaz yada henuz ben göremedim. Bu sebeple daha evvel bu kalıbı kullanmamış olanlar için biraz detay anlatmak istiyorum. Muffin kalıbını heryerden temin edebilirsiniz, kalıp 12 lik oluyor ancak verdiğim tariften 24 adet muffin çıkıyor yani 2 kalıbınız olması lazım veya kalıp almak istemeyenler için dilimli kek kalıplar satılmakta hemde istenen sayıda bunları da kulanabilirsiniz. Ve bir ayrıntı daha, muffin hamurunu önce marketlerden alabileceğiniz kağıt kek kalıplara dökmeniz gerekiyor.
  6. 12 muffin kalıba kağıt kalıpları yerleştirip içlerine kaşık yardımıyla hamurdan koyuyoruz ama üstden bir parmak az olacak şekilde yani tepeleme olmasın ki muffinler pişerken kabarıp taşmasın.
  7. Önceden ısıtılmış fırında 180 derece de 25 dk. pişirin. Piştikten sonra muffinleri kalıptan çıkarıp bir tepsiye dizebilirsiniz bu şekilde soğuması doğru olur.
  8. Ben en son hindistan cevizi ve nutella sürerek süslüyorum.

0 Responses to "BLOG SAYFAM 1 YAŞINDA :)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...