Biberli Tavuk

Author: LUGAS // Category:
Biberli Tavuk

Kırmızı biberi eşim sayesinde tanıdım. Annem kullanmazdı daha önce. Şimdi ben neredeyse herşeye ekler oldum :) Evdeki tavuk butlarını da nasıl pişirsem diye düşünürken biberle birlikte fırına vermeye karar verdim. Ertesi gün sofra dergisinin bu ayki sayısında da yemeğin fotoğrafının neredeyse aynısını görünce çok şaşırdım :) Ama farklı malzemeler de vardı sanırım. Sizde bu yemekte eklenen malzemeleri damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz. Ben önce 1 kaşık yoğurt, yarım kaşık salça, biraz zeytinyağı, dövülmüş 2 diş sarımsak, tuz, karabiber, kekik ile hazırladığım karışıma tavuk butlarını buladım. (Bu şekilde 1-2 saat bekletilebilir.) Daha sonra 3 adet kırmızı biberleri halka halka doğradım. 2 adet patatesi küp küp doğradım. Fırın poşetini unlayıp içerisine butları ve üzerine biraz tuz eklediğim patates ve biberleri ekledim. Fırın tepsisine yerleştirip önceden ısıtılmış 220 derece fırında pişirdim. ( aslında 220 derecede biberler biraz yanmıştı. o nedenle fırın ısısını 200-210 yapabilirsiniz.)

Afiyet olsun...

0 Responses to "Biberli Tavuk"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...