BEYTİ SARMA

Author: LUGAS // Category:



Görüntü pek iç açıcı değil, beceremedim süslemeyi öylece koydum servis tabağına ama lezzet süperdi .Dışarıda yemek yiyorsak en sık bu yemeği söylerdim. Çok seviyorum evde de denemek istiyordum hep ama ızgara yok şiş yok derken sürekli erteliyordum ki tost makinası geldi aklıma ızgara olarak da kullanılabileceğini söylüyorlardı bende denemeye karar verdim gerçi şişim de yoktu o gün ama olsun dedim yapacağım ben bu yemeği elimle şekil verdim köftelere çok da güzel oldu. Mutlaka deneyin akşam yemeklerine değişik bir alternatif çocuklarda çok sever eminim.

Malzemeler: (2 kişi)


300 gr. kadar kıyma


1 adet küçük boy soğan


1-2 diş sarımsak


1 tatlı kaşığı biber salçası


tuz, karabiber ve arzu ettiğiniz baharatlar


arzuya göre maydonoz ben koymadım


2 yemek kaşığı salça


3 yemek kaşığı tereyağ


su ve lavaş ekmeği 2 adet


Yapılışı: Kıymayı bir kaba alıp üzerine soğanı ve sarımsağı rendeliyoruz, tuzunu, 1 tatlı kaşığı biber salçasını ve arzu ettiğiniz baharatlarıda ilave ederek iyice yoğuruyoruz.


Bir miktar kıymalı harçtan alıp elimizle şekil veriyoruz şişiniz varsa daha güzel olur benim yoktu epey zorlandım ama sonuçta oldu. Izgarada iki yüzüde kızarana kadar pişiriyoruz. Izgaranıza sivri biberde atın kebapların yanına çok yakışıyor közlenmiş biber.


Tavamıza tereyağı alıp eritiyoruz içerisine salçayı ilave ediyoruz suyla sulandırıp biraz pişiriyoruz ve sosumuzu elde ediyoruz.


Lavaş ekmeğimize elimizle su serpiştirip azıcık yumuşamasını sağlıyoruz. Köfteleri içerisine koyup rulo halinde sarıyoruz ve bir parmak kalınlığında dilimliyoruz üzerlerine sosumuzdan döküp yanında yoğurtla servis ediyoruz.


Afiyet Olsun.

0 Responses to "BEYTİ SARMA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...