BEYPAZARI GEZİMİZ

Author: LUGAS // Category:
Epeyce bir zaman geçti üzerinden ama kızımla yaşadığım güzel günlerden birini sizlerle paylaşmak istedim. Okullar kapndıktan sonra eşimin öğretmen arkadaşı Beypazarı ilçemize bir gezi planlamış sağolsun. Benimde memleketim olur Beypazarı nasıl özlemiştim nasıl burnumda tütüyordu çok sevindim bu gezi olayını duyunca başta kararsız kaldım betül daha yürüyemiyordu sabahtan akşama kadar dayanabilir miydi onca karmaşaya ama bir cesaret haydi gidelim dedim ve yolculuğumuz başladı kuzucuğum yolculuk süresinde hiç üzmedi beni biraz uyudu ve beni bu uyku çok rahatlattı. Beypazarına vardığımızda ilk olarak Hıdırlık Tepesine çıktık Beypazarını kuşbakışı seyrettik ne güzel bir manzaraydı tertemiz pırıl pırıl bir hava vardı.İşte Hıdırlık Tepesinden iki güzel manzara..

Hıdırlık tepesinden sonra Gümüşçüler çarşısına uğradık Beypazarının Telkari sanatı meşhurdur ordan bir yüzük beğenip aldım takıyla aram olmadığı için fazla bişey almadım bakmakla yetindim o güzelim sanat eserlerine.

Beypazarı'nın çarşısında şöyle bir tur attık meşhur yiyeceklerinden tarhana,cevizli pekmezli sucuk,havuç lokumu,kuru, dut ve kiraz aldık Beypazarı'nın müzeye dönüştürülen tarihi konaklarını gezdik Kuş Evini gezdik. Daha sonra yine tarihi bir konakta yemeklerimizi yedik Beypazarı'nın meşhur Güvecinden (ilk yaptığımda tarifini ekleyeceğim) Yaprak Sarmasından yedik .

Tarihi giysiler müzede sergileniyor.

Çaylarımızı İnözü Vadisinde içmeye karar verip arabayla yola koyulduk. Merkeze 5 dk. mesafede İnözü Vadisi yemyeşil ağaçlarla bağlarla dolu mükemmel bir yerdi semaverlerle geliyor çayınız o tertemiz havaya o güzelim yeşile karşı oturup içtik çaylarımızı ama ne yazık fotoğraf çekmek hiç aklıma gelmedi orada çok pişmanım ama bir daha gidersek bol bol çekeceğim.

Betül beni hiç üzmedi o da halinden çok memnundu kalabalık bir grubumuz vardı kucaktan kucağa gezdi bizi hiç aramadı keyfi yerindeydi yanlız biraz bebek arabasında oturmaktan sıkıldığı anlar oldu ama arkadaşlar sağolsunlar çok ilgilendiler. Betül bir arkadaşımızın kucağında arkasını dönmüş ona bakanda babacığımız yeşil tişörtlü:)

Burdada bana bay bay yapıyor kuzum yeni öğrenmişti o zamanlar:)

Dönüşte yine bizi kapımızın önüne kadar bıraktılar çok güzel bir gün geçirdim kızım,eşim ve arkadaşlarımızla birlikte umarım yine kısmet olur hem bu kez kızım yürüdüğü için daha rahat olur sanırım bizim için.Sizlerin de bu güzel yöremize gelmenizi tavsiye ederim yavaş yavaş apartmanlar sarıyor her tarafı bu güzellik yok olacak diye korkuyorum o yüzden bol bol gidip görmek istiyorum ben de...

0 Responses to "BEYPAZARI GEZİMİZ"