Bayram İkramları

Author: LUGAS // Category: , ,
Kurban bayramı ikramlarımızdan bir bölümünü yani sadece tatlı kısmını fotoğraflayabildim.Bayramımız hem misafir olmak hem misafir ağırlamak açısından oldukça yoğun ve güzel geçti.
Misafirlerimize önce karışık Antep dolması,suböreği ve kurban kavurmalı nohutlu pirinç pilavı ikram ettiğimizden ve konuk oldukları diğer evlerde de tatlı vb. ikramlarla karşılandıklarını düşündüğümden dolayı yukarıdaki tabaktaki tatlılarımı küçük porsiyonlarla ikram ettim.
Tatlı tabağımızda tramisu ve antepfıstıklı revani ikram ettim.Revaniyi vanilyalı dondurma ve çikolata sos ile çeşnilendirdim.

Hazır çikolata yerine bu iki çeşit ikramlığı hazırladım konuklarımız için.Yukarıdaki fıstıklı kıtırları önce Sevgili Lavantin'in blogunda görmüştüm.Çok güzel olacağı ve dememem gerektiği aklımın bir köşesindeydi.Bayram öncesi Sevgili Süheyla ile sohbet ederken bayram ikram planlarıma dahil ettiğimden bahsedince kendi blogunda da bu tarifin olduğunu söyledi.Bende her iki tariften harmanlayarak hazırladım bir iki ufak değişiklikle.
Bitter çikolataya biraz krema ekleyerek ganaj hazırlayıp üstteki dolgu kısmının biraz yumuşak olmasını sağladım ve ceviz yerine antep fıstık krokan hazırlayıp üzerine serpiştirdim.

Bu ikramlığımızda bol hindistancevizli kartopu.
Bu defa süttozu kullanmadan hazırladım.
Bir kısmını hindistancevizine buladım,bir kısmını da kızım ganaj krema ile süsledi.


200ml krema,1.5 su bardağı şeker,150 gr erimiş tereyağ,2.5 bardak kadar hindistan cevizi.
Sıvı malzemeleri kısık ateşte eritip içine yeteri kadar hindistan cevizi ekledim, yoğurdum.
Dolapta 3-4 saat bekletip ceviz kadar parçalar koparıp yuvarladım.





0 Responses to "Bayram İkramları"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...