BAYATLAMAYAN POĞAÇA

Author: LUGAS // Category:



1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ

2 su bardağı ılık su

1 paket yaş maya ve ya 1 çorba kaşığı kuru maya

tuz,

1 çay kaşığı şeker,tuz

1 adet yumurta

aldığı kadar un


YAPILIŞI: Ilık suyu derince bir kaba koyarak mayayı şekeri ve tuzu içinde eritiyoruz. Sıvı yağı, tuzu, şekeri, yoğurdu, sarısını üzerine sürmek için ayırdığımız yumurtayı ekleyip karıştırıyoruz içine yavaş yavaş unumuzu ekliyoruz yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Genelde ben hep ölçüyordum size unun miktarını söyleyebilmek için ama misafirim vardı aceleyle yaptım ölçemedim sanırım 4 su bardağı kadar koydum.

Hamurumuz kıvamını bulunca üzerini örterek ılık bir yerde 20 dk. kadar mayalanmasını bekliyoruz. Daha sonra elimizle şekil verip dilediğimiz iç malzemesinden koyup üzerine yumurta sarısı arzuya göre susam çörek otu serpip orta hararetli fırında ( 175 derece) poğaçalarımız kızarana kadar pişiriyoruz. (20 dk.)

Dilerseniz hamuru yoğurur yoğurmaz şekil verip tepsiye dizin üzerine bir bez örterek o şekilde mayalanmasını sağlayın böylece poğaçalarınız daha güzel kabarır.

Afiyet Olsun.

0 Responses to "BAYATLAMAYAN POĞAÇA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...