AVCI BÖREĞİ (İÇLİ KÖFTE BÖREĞİ)

Author: LUGAS // Category: ,
Yine yemekteyiz yarışmasından bir lezzet avcı böreği, ben bayıldım özellikle iç kısmına kendimi tutamadım yedim de yedim o yüzden son 4-5 parçaya yetmedi iç harcım:) Adı üzerinde zaten içli köfte tadında mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
İki yufkayı üst üste koyarak yaptım ben ama sanki biraz ağır oldu bir daha ki sefere tek yufkadan saracağım sanırım öyle daha güzel olur hem iç harcının tadını da daha çok alabiliriz. Aslında internette gezinirken baktığım bir çok tarif de zaten tek yufkadan yapılmıştı ben ince gelir endişesiyle böyle denedim ve yanıldım :s
Sosunu ben yine her zaman ki sosumdan yaptım böreklerde en çok bu sosu kullanıyorum. Son birşey yazıp tarifime geçeyim üzeri galete unu kaplı olduğu için pek fazla kızarmadı pişmedi sandım ben fırında çok tuttum bu kez de azıcık yandılar. Aynı hataya düşmeyin.

Malzemeler:

1 kg. yufka (6 yaprak)

350 gr. kadar kıyma

1 su bardağından 1-2 parmak az ince köftelik bulgur

1 adet soğan

1 tatlı kaşığı biber salçası

1 tatlı kaşığı domates salçası

1/2 su bardağı ceviz içi

1 tutam maydonoz

tuz karabiber ve arzu ettiğiniz baharatlar

Üzeri için:
1 adet yumurta

galeta unu


Sosu için:
1 su bardağı süt

1-2 su bardağı sıvı yağ

1 adet yumurta

2 yemek kaşığı yoğurt

Yapılışı: Bulguru kapaklı ir kapta üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak suyla ıslatıp bir kenara alıyoruz.
Büyükçe bir tavaya 2-3 kaşık sıvı yağ koyuyoruz soğanları yemeklik doğrayıp azıcık öldürüyoruz. Kıymayı ve salçaları da ekleyip kıyma suyunu salıp çekinceye kadar pişiriyoruz ve ocaktan alıyoruz. Suyunu iyice çekmiş olan bulguru ilave ediyoruz, ince kıyılmış maydonozu, tuzunu, baharatlarını da ilave ettikten sonra iyice karıştırıyoruz.
Sos için yazdığım malzemeleri de iyice çırpıyoruz.
Yufkanın birini tezgaha seriyoruz üzerine sosumuzdan döküyoruz bir fırça yardımıyla her tarafına sosun bulaşmasını sağlıyoruz. İkinci yufkayı üzerine kapatıyoruz tekrar sosumuzdan döküyoruz. Bir bıçak yardımıyla yufkamızı üçgen şeklinde 8 eşit parçaya bölüyoruz. Dediğim gibi tek parçadan da yapabilirsiniz iki yufkayı üst üste koyup yapınca bence biraz ağır oluyor.
Bütün yufkaları bu şekilde hazırlıyoruz toplamda 24 parça böreğimiz olmuş oluyor. Böreklerimizi önce yumurtaya daha sonra galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz ve üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz (180 derece yaklaşık 20 dk.)
Afiyet Olsun.

0 Responses to "AVCI BÖREĞİ (İÇLİ KÖFTE BÖREĞİ)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...