AŞURE ve YENİ MİM

Author: LUGAS // Category: ,

Aslında ben aşure yapmayacaktım ama komşuların getirdiklerinin tadı damağımda kaldı küçücük kaselerde getiriyorlardı doymuyordum. Çok severim aşureyi annemde yapmayınca bu yıl bir cesaret denedim çok korkuyordum ya olmazsa diye ama hiç de korktuğum gibi olmadı güzel oldu komşulara dağıtamadım ama akrabalarımı çağırdım hep beraberce yedik sağolsunlar geldiler onca yoldan.


Kendim yaptım diye demiyorum ama ben çok beğendim eşimle kızım aşure sevmiyorlardı ama benim yaptığımdan yediler çok sevindim kızım artık çatlayacak kadar yedi bence çocuklar için en faydalı tatlı her türlü faydalı gıda var içinde. Herkes biliyor ama ben yinede tarif vereceğim. Nohutu fasulyeyi çok az koydum ben pek sevmiyorum iç malzemesi çok oldu böyle daha çok hoşuma gidiyor.




Malzemeler:
1/2 kg aşurelik buğday
1/2 su bardağı nohut
1/2 su bardağı kuru fasulye
200 gr. fındık içi
200 gr. yer fıstğı içi
1 çay bardağı kuru sarı üzüm
1/2 çay bardağı kuş üzümü
10 adet kuru kayısı
7-8 adet kuru incir
100 gr. badem içi
1/2 çay bardağı pirinç
1 adet elma
1 adet ayva
5-6 adet pişmiş kestane

steğe göre tarçın,portakal kabuğu,ceviz

hindistan cevizi, susam, çörekotu da ekleniyormuş aşureye ben koymadım birde rengi koyu severseniz pekmez koyabilirsiniz ben birde hurma ekledim 5-6 tane hurma kaynadıkça pembe bir renk aldı çok güzeldi görünümü.

15-20 bardak su

2-3 su bardağı şeker


Yapılışı: Su ve şekeri ben göz kararı koydum koyu olmasını istemedim o yüzden nişasta ve ya un eklemedim. Aşure kaynadıkça koyulaşıyor ben üzerine koyulaştıkça kaynar su ve damak tadımıza göre şeker ilave ettim.

Buğdayı akşamdan güzelce yıkayıp sıcak su ile ıslattım epeyce su koydum buğday çok şişiyor. Ayrı bir kapta nohut ve kuru fasulyeyi de güzelce yıkayıp üzerlerini geçecek kadar su ekleyip beklemeye bıraktım.

İncir, kayısı, kuru üzüm ve kuş üzümünüde akşamdan üzerlerini geçecek kadar su ekleyerek ıslattım.

Sabah buğdayın suyunu süzdüm genişçe bir tencereye alıp 15 bardak soğuk su ekledim ve kaynamaya bıraktım dediğim gibi buğday şiştikçe kaynar su ekledim kıvamını böyle ayarladım.

Nohut ve kuru fasulyeninde suyunu süzüp düdüklü tencerede yarım saat haşladım.

Buğday yumuşamaya başlayınca pirinci yıkayıp içine ilave ettim şekerini, nohut ve kuru fasulyeyi de ekledim kaynatmaya devam ettim buğdayların kabukları ayrılmaya başlayınca fındık,badem ve fıstık içini ekledim. En son ocaktan almaya yakın akşamdan ıslattığım inciri ve kuru kayısıyı küçük küçük doğrayarak içine kattım. Kuru üzüm ve kuş üzümünüde ekledim tadına bakarak ocağı kapattım.

Cevizim yoktu üzerini tarçınla süsleyerek servis yaptım.

Afiyet Olsun.



Yeni Mim için sevgili Armina arkadaşıma çok teşekkür ediyorum ve cevaplamaya geçiyorum.

Yaptığım 4 iş:

Kızımla ilgileniyorum

Bloğumla ilgileniyorum

Ders çalışıyorum

Eşim tatilde olduğu için geziyorum

Defalarca izleyebileceğim 4 film:

Yaralı yüz

Adem'in trenleri

Blade

Kahraman (Hero)

Yaşadığım 4 yer: Yaşadığım tek yer Ankara

İzlediğim 4 televizyon programı:

Yemekteyiz

Monk

Vahyin penceresinden

Muhabbet kapısı

-En sevdiğim 4 yemek:

Yaprak sarma

Köfte

Güveçte etli türlü

Makarnanın her çeşidi

Hemen şimdi olmak istediğim 4 yer:

Mekke

Tunceli

Mısır

Bursa

Bir yağmur damlası olsaydım düşmek isteyeceğim 4 yer:
Afrika'ya

Mekke'ye

Susamış ağaçların üzerine

Barajlarımızın üzerine

Sobelemek istediğim 4 kişi:

http://aysed.blogspot.com/

http://sihirlioklava.blogcu.com/

http://susamcorekotu.blogcu.com/

http://kardelenim77.blogcu.com/

Tekrar teşekkürler Arminacım..

Sevgiler.











0 Responses to "AŞURE ve YENİ MİM"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...