Arap Kek ve ...

Author: LUGAS // Category: ,


Hafta sonu uzun zamandır kek yapmadığımı fark edince eşimin de sevdiği türden olsun diye bu tarifi denedim. Tarif sofra dergisinden ama malzemeleri azaltarak uyguladım. Islak kek yerine yapılabilecek bir alternatif olabilir diye düşünüyorum.

Gelelim başlığın devamına :) Bir süredir ailemizde çok güzel bir mutluluğu yaşıyoruz. Kelimelere döküp içimdeki hisleri aktarmak o kadar zor ki, yani nasıl söyleyeceğimi bir türlü toparlayamadım; kaç dakikadır düşünüyorum. Ailemize inşallah 7 ay sonra katılacak olan meleğimizin haberini sizinle de paylaşmak istiyorum :))


Arap Kek

Malzemeler :
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri için :
  • 1/2 paket çikolata sosu
  • 1 su bardağı +2 yemek kaşığı süt
  • 1 avuç dövülmüş fındık
Hazırlanışı :

Bir kapta un, kakao, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek birbirine karıştırın. Yumurta ve şekeri diğer bir kapta iyice krema haline gelene kadar mikserle çırpın. Sıvıyağ ve sütü ekleyip karıştırmaya devam edin. Daha sonra kakolu un karışımını da ekleyip mikserin çok düşük hızı ile yada tahta bir kaşık yardımıyla hamuru karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş ve kenarları yağlanmış 24 cm. 'lik kelepçeli kalıba hamuru aktarın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 30-35 dk. pişirin.

Çikolata sosu bir tencereye boşaltın. Üzerine sütü ilave edip karıştırarak pişirin. Sos ılınınca kalıptan çıkardığınız kekin üzerine yayıp dövülmüş fındık serpin.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Arap Kek ve ..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...