Anne Eli Değmiş ''Aşure'' Ve ''İsotlu Yalancı Çiğköfte''

Author: LUGAS // Category: , ,
Saray Aşuresi

Malzemeler;

Yarım kg.buğday
1.5 kg.şeker
Yarım bardak pirinç
1 bardak haşlanmış nohut
1 bardak haşlanmış kuru fasulye
1 kase haşlanmış yada ızgaralanmış kabugundan ayrılmış kestane
1 bardak haşlanmış mısır
1 çay bardağı doğranmış kayısı
1 çay bardağı üzüm
1 çay bardağı incir
1 çay bardağı kuş üzümü
1 elma doğranmış
2 portakal kabuğu rendesi
1 havuç rendesi
1 bardak ayıklanmış hurma
1 çay bardağı şam fıstığı
1 bardak bal
1 çay bardağı gül suyu
1 kase ayıklanmış nar taneleri
2 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı zencefil
1 bardak süt
1 bardak beyaz dut
2 paket vanilya
Çorba kıvamında olacak şekilde su
Fındık,Ceviz,Antep Fıstığı Ve Nar

Hazırlanışı;

1 gece önceden buğdayımızı haşlıyoruz.Sabaha kadar içindeki su ile dinlendiriyoruz.Dinlenen aşurelik buğdaydaylarımıza 2 bardak su ve pirinci ilave ediyoruz,haşlıyoruz,sonrasında fasulye ve nohutu tenceremize katıyoruz.Hemen ardından kayısı,üzüm,kuş üzümü,dut,kestane,hurma ve mısırı katıyoruz.Portakal kabuğu rendesinide ilave ediyoruz.Bolcana koyu çorba kıvamında olacak şekilde su koyuyoruz.Başka bir kenarda nişasta ve sütü karıştırıp aşuremize katıyoruz.Vanilya,zencefil,bal ve gül suyunuda katıyoruz.en son incir,havuc rendesi ve elmamızı ve şekerimizi katıp karıştıra karıştıra kaynatıyoruz,kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz.En son kaselere alıp,Şam fıstığı,Ceviz,Antep Fıstığı ve nar taneleri ile süslüyoruz...


İsotlu Yalancı Çiğköfte


Yalancı Çiğköfte


YARIM KG.İNCE KÖFTELİK BULGURU DERİN BİR KABA ALALIM.ÜZERİNE YARIM LİTRE KAYNAMIŞ SU KOYALIM.KABIMIZIN KAPAĞINI KAPAYALIMKİ SUYUNU ÇEKSİN.15 DK.SONRA İÇİNE 5 YEMEK KAŞIĞI DOLUSU SALÇA,1 YEMEK KAŞIĞI BİBER SALÇASI ,2 YEMEK KAŞIĞI iSOT PULBİBER,4 YEMEK KAŞIĞI NANE,ARZU EDİLEN BAHARATLAR KONULSUN.BEN BİRAZ KARABİBER,KİMYON,,KÖFTE BAHARI,FESELEĞEN HEPSİNİ KOYDUM...VE YARIM DEMET TAZE SOĞANI,TAZE NANEYİ UFAK UFAK DOĞRAYIP EKLEDİM.YOĞURMAYA BAŞLADIM...


DAHA SONRA 2 BÜYÜK DOMATESİ ROBOTTAN GEÇİRDİM EKLEDİM

DAHA SONRA ÜZERİNE 4 YEMEK KAŞIĞI NAR EKŞİSİ,YARIM DEMET İNCE DOĞRANMIŞ MARUL,YARIM LİMON SIKIP,TUZ EKLEDİM...ÇİGKÖFTE GİBİ YOĞURDUM..

EVET YOĞURDUKTAN SONRA İYİCE CEVİZ BÜYÜKLÜĞÜNDE PARÇALAR ALIP,MARUL SERİLİ KASENİN ÜZERİNE ELİNİZLE SIKARARK KÖFTE ŞEKLİ VERİN..AFİYET OLSUN

0 Responses to "Anne Eli Değmiş ''Aşure'' Ve ''İsotlu Yalancı Çiğköfte''"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...