Ananaslı Kek

Author: LUGAS // Category:


Eşimin büyük bir hevesle aldığı ananas konservesi dolapta uzun süredir bekleyince iş başa düştü. Değerlendirmek için bu keki yapmaya karar verdim. Hem ananasın keke ne kadar yakışabileceğini öğrenmiş olduk hem de ananasların dolaptaki mahkumiyetine son vermiş oldum. Tarif olarak Oktay Usta'nın tarifini esas aldım ama değişiklikler yaptım.

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 100 gr tereyağı
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı ananas suyu
  • 1 çay bardağı öğütülmüş fındık
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un (ben yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)
  • 5 dilim ananas
Yapılışı:

Yumurta ve şekeri köpürene kadar 4-5 dakika çırpın. Eritilmiş tereyağı, sıvıyağ, süt ve ananas suyunu ekleyin ve karıştırın. Vanilya ve kabartma tozunu ilave edin. Un ve incecik öğütülmüş fındığı ekleyin. Tahta kaşıkla karıştırın. 26 cmlik kelepçeli kalıbın altını yağlı kağıtla kaplayın. Yan tarafları da sıvıyağla iyice yağlayın. Kelepçeli kalıbın altına bir miktar toz şeker serpiştirin. Üzerine ananas dilimlerini yerleştirin. Kek harcını ananas dilimlerinin üzerine dökün. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 45-50 dk, batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Biraz bekledikten sonra kelepçesini açın ve keki ters çevirin. Yağlı kağıdı kekin üzerinden ayırın. Benim kekimin altı çok iyi kızarmadığı için fırının ızgarasında kızarana kadar beklettim. Dilimleyerek fındıkla tereyağının müthiş bir aroma kattığı kekinizi ailenizle birlikte afiyetle tüketin :).

Afiyet olsun..

0 Responses to "Ananaslı Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...