AĞLAYAN KEK (PASTA)

Author: LUGAS // Category: ,

Bu keke bayılıyorum ben. İlk defa denedim Hatice arkadaşım çok güzel yapar sağolsun bende bir denemeye karar verdim keki çok güzel pişti kabardı ama kremasının üzerine sıcak çikolata sosu dökünce krema eridi görüntü pek güzel olmadı ama tadı enfes. Bir daha hatice arkadaşım yaparsa onun yaptığının fotoğrafını çekip ekleyeceğim buraya. kendisinede buradan sevgiler gönderiyorum biricik oğullarını öpüyorum.


Malzemeler:

4 yumurta

3 kahve fincanı şeker

3 kahve fincan un

1,5 çorba kaşığı kakao

2 çorba kaşığı süt

1 paket kabartma tozu


kreması için :1 su bardağı süt

1 paket krem şanti


çikolata sosu için :

1 su bardağı süt

1 çorba kaşığı un

1 su bardağı su

1 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı toz şeker


keki ıslatmak için 2 su bardağı süt


Yapılışı: Keki için şeker ve yumurtayı şeker iyice eriyinceye kadar mikser yardımıyla çırpıyoruz. Sütü, kakaoyuda ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Son olarak üzerine eleyerek unu ve kabartma tozunu ekleyip metal bir kaşık yardımıyla çok fazla çırpmadan karıştırıyoruz.

Margarinle yağladığımız bir fırın kabına kekimizi döküp orta hararetli(170 derece) fırının orta katında kekimiz pişene kadar yaklaşık 20 dk. pişiriyoruz.

Kekimiz pişerken çikolata sosunu hazırlıyoruz. Şeker, un, ve kakaoyu bir tencerede karıştırıyoruz. Azar azar su ve süt karışımını ekleyip, karıştırarak orta hararetli ocakta kaynayıncaya kadar pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

Kekimiz fırından çıkınca iki su bardağı soğuk sütümüzü üzerine döküyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz.

Bu arada kremşantimizi sütle çırpıp kıvamını alınca soğuyan kekin üzerine düzgünce yayıyoruz. En son üzerlerine soğuyan çikolata sosunu döküp buzdolabında 1-2 saat beklettikten sonra servis ediyoruz.


Notlarım:

Benim fırın tepsim 30 *18 ebatlarındaydı sizin bu boyutlarda tepsiniz yoksa sanırım 25 cm çaplı yuvarlak bir tepsi uygun olur.

Artık bir çoğumuz biliyoruz kekin içine kürdan batırıp çıkarıyoruz eğer kürdan temizse kek pişmiştir eğer hamurluysa bir müddet daha pişirmek gerekiyor. Bu durumu ben sık yaşadım kekin içi pişene kadar üzeri yanıyordu. Kekinizin üzeri kızarınca üzerine alimünyum folyo örterseniz içinin de kek yanmadan pişmesini sağlarsınız.


Afiyet Olsun.


2 Responses to "AĞLAYAN KEK (PASTA)"

Adsız Says :
2 Nisan 2012 09:08

kader dedi ki doğru değil gerçeği değil bu ilk yorum benden unutmadan

sevda Says :
9 Kasım 2012 02:33

denedim çok güzel oldu sağolun

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...