Yaban Mersinli Çikolata Soslu Kek

Author: LUGAS // Category:
Yaban mersinli kekin tadını o kadar çok merak ediyordum ki dayanamadım, kardeşime az bir şey yaban mersini aldırdım. Yaban mersinini klasik kek hamurumda denedim. Üzerini çikolata sosuyla kapladım. Çikolata sosu yaban mersinli keke o kadar çok yakıştı ki….


3 Yumurta
1 Çay bardağı kuru yaban mersini
1 Limon kabuğu rendesi
1 Yemek kaşığı dolusu kakao
1,5 Su bardağı şeker
1 Su bardağı süt
125gr. Margarin
3 Su bardağı un
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Çikolata sosu için:
1 Yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
1 Yemek kaşığı tereyağı
80gr. Bitter çikolata
200ml. Krema
Yapılışı: Şekeri yumurtalarla birlikte iyice çırpın. 1 Su bardağı sütü ve eritilmiş margarini ekleyip karıştırın. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı koyun. Kek hamurunun yarısını başka bir kaba aktarıp, sıcak suda bir süre bekletilmiş yaban mersinini ve limon kabuğu rendesini ekleyin karıştırın. Diğer kaptaki hamura kakao ve birazcık süt koyup karıştırın. Yağlanmış unlanmış kek kalıbına, yaban mersinli hamuru dökün. Üzerine kakaolu hamuru döküp, çatalla mermer şekli verin. Yaban mersinli keki fırında pişirip, kalıptan çıkarın ve soğumaya bırakın. Çikolata sosu için tereyağını eritin. Kremayı, küçük kesilmiş çikolatayı, pudra şekerini ekleyin. Kısık ateşte sürekli karıştırarak çikolata eriyene dek, sosu pişirin. Çikolata sosunu sıcakken, kekin üzerine dökün. Sosu donunca keki servis yapın.

0 Responses to "Yaban Mersinli Çikolata Soslu Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...