Vişne&Çikolata Parçalı Kek

Author: LUGAS // Category:

Hani bazen canımız tatlı isterde ne yiyeceğimizi bilemeyiz ya ''pasta mı, yoksa dondurma mı, yok yok cheesecake... ayy bilmiyorum'' gibi hallerde ben hep canımm kekimi yapıyorum. Garanti veriyorum çok iyi geliyor :) İşte sayfamı düzenlediğim bu ilk günümde de kutlama amaçlı olarak tarifini sizinle paylaşmak istedim. Buyrun önce malzemeler sonra da yapılışını ayrıntılı anlatıcam.



Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 6 yemek kaşığı sıvı yağ -mısırözü yağı-
  • 9 yemek kaşığı süt
  • 12 yemek kaşığı toz şeker
  • 15 yemek kaşığı un
  • Kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 su bardağı taze vişne
  • 300 gr bitter çikolata -fındık büyüklüğünde parçalara ayrılmış-

Yapılışı

  1. Fırınınızı önceden ısıtın.
  2. 26×10 cm’lik bir kek kalıbını yağlanmış folyo kağıdı ile kaplayıp kabın bütün kenarlarından 3′er santim dışarı sarkacak şekilde bırakın.
  3. Yumurta ve toz şekeri mikserde yüksek hızda şeker yok oluncaya kadar karıştırın. Bu karışıma sırayla süt, yağ ve limon suyunu ekleyip 1-2 dk. daha çırpın.
  4. Daha sonra kabartma tozu ile unu azar azar ekleyin. Bütün malzemeyi karıştırırken önce orta hızdaki mikseri kullanın, ancak malzemeyi yedirme işini tahta spatula yardımıyla yapın. Çünkü mikser karışımın yoğunluğunu azaltır.
  5. Karışımı kalıba döktükten sonra çekirdeği ayıklanmış vişne ve çikolata parçalarını ekleyin. 170 derece fırında 30-35 dakika pişirin. Kalıptan çıkardığınız keki soğumaya bırakıp, ters çevirerek kalıptan çıkartın.

Bu tarifi elma&tarçın malzemeleri ilede yapabilirsiniz. Bir adet soyulmuş elmayı ince dilimleyip malzemeye ekleyin hatta o zaman turtayı anımsatıyor. Yanına Via Gelato marka dondurmanın kaymaklısı veya elma tarçınlısını eklerseniz harika olduğunu göreceksiniz. Afiyet şeker olsun...

0 Responses to "Vişne&Çikolata Parçalı Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...