TAHİNLİ KEK

Author: LUGAS // Category:

İlkokuldan beri arkadaşım (dostum) Hatice'de ilk defa yediğim tahinli keki çok çok beğenmiş ve mutlaka yapmalıyım demiştim. Kızımın doğum günü için deneme fırsatım oldu ve çok seçen, herşeyi beğenmeyen eşim bile bayıldı. Şimdiye kadar tahinli kek denememiş olanlara mutlaka denemelerini tavsiye ediyorum. Ben değişik tahinli kek tarifleri bulursam kesinlikle kaçırmıyacağım. Geçen hafta tekrar yapıp işyerindeki arkadaşlara getirdiğimde onlarda çok çok beğendiler. Bu hafta sonu da tarifi biraz değiştirerek hafta sonu görümcemlerle Dalyan'da yaptığımız pikniğe götürdüm. Fakat son yaptığım tarifi diğerine göre beğenmediğimden daha önce yaptığım tarifi veriyorum.

Malzemeler :
4 orta boy yumurta
1,5 su bardağı esmer şeker
Yarım su bardağı pekmez,
1,5 su bardağı tahin
1 küçük kutu süt kreması
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı ceviz
Yarım su bardağı kuru üzüm

Yapılışı :
Yumurtalar şekerle iyice çırpıldıktan sonra yağ, tahin, krema,pekmez sırasıyla eklenir. İki kere birlikte elenen un ve kabartma tozu eklenerek karıştırılır. Ceviz ve kuru üzüm katıldıktan sonra 50-60 dakika 180 C derecede pişirilir. Kürdanla kontrol edilerek çıkarılır.

0 Responses to "TAHİNLİ KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...