Portakallı - Limonlu Kek

Author: LUGAS // Category:

Bu kek doğum günü çocuğu Bora içiiin.

Metin'in senin için yaptığı müzik kadar orjinal olmadı hayıflandım biraz, fakat düşünüyorumda, ya bu keki Metin şarkıyıda ben yapsaydım :))

Nice yıllara hep beraber canım arkadaşım.


"hımm neymiş bu" diyenler için;

malzemeler :
3 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 ad. portakal kabuğu rendesi
1 ad. limon kabuğu rendesi
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
aldığı kadar un

Yumurta ve şekeri iyice eriyene kadar çırpıyorum. Sütü ve yağı ekliyorum. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyip ekliyorum. (Arzu eden birazda tarçın ekleyebilir) Portakal ve limon kabuklarınıda ekledikten sonra kek kalıbını yağlayıp (kekin kolay ayrılması için) unluyorum.
175 derece fırında kabarıp kürdan yöntemiyle kontrol ederek pişiyorum.

Bu son yaptığımın üstüne fırına atmadan önce kabuklarını rendelediğim portakalı ince, yuvarlak dilimler halinde kesip kekimin üstüne ekledim. Keşke daha çok dilim koysaymışım diyorum pişip kabarınca seyrek durdu.

Hem görüntüsü hemde tadı süper oluyor tavsiye ederim ;)
Afiyet olsuun..

0 Responses to "Portakallı - Limonlu Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...