Muzlu Cikolatali Pasta...

Author: LUGAS // Category:
Ne zamandir gitmek istedigim ama bir turlu firsat bulup gidemedigim bir arkadasima ziyarete gittim bugun. Cayin yaninada asagidaki pastayi yaptim. Geceden pandispanyayi pisirdim, kremalarini ve suslemesini sabah yaptim. 2 cocukla evden oyle aceleyle ciktim ki son anda pastanin fotografini cekmedigim aklima geldi. Merdivenlerden geri ucarcasina ciktim ve hemen birkac poz cektim, pek iyi cikmamis ama iyiki de evde fotograf isini halletmisim. 5 dk. lik yolu oglum once bisikletle gitmek istedi. Bisiklet evden alindi. Benim bir elimde bebek arabasi digerinde pasta kutusu, oglum bir o yana bir bu yana gidiyor. Bir gozum oglumda bir gozum pastada... Beklenen oldu ve yolculugumuz 15 dk. kadar surdu... Havada hic olmadigi kadar sicak, sanki bana ve pastaya inat... Sonucu eve varinca gordum, ozene bezene yaptigim cikolata suslemeleri erimis, pastanin uzerinde 2.80 yatiyor...Uzuldum tabii ama sira ikrama geldiginde keyfim yerine geldi. Birkac arkadasimiz daha gelmisti ve inanmadilar pastayi benim yaptigima ( kabiliyetsiz gorunuyorum demek ki :))
Pandispanya icin;

4 yumurta
2 kahve fincani seker
3 kahve fincani un
1 pk vanilya
1/2 pk kabartma tozu
1 fincan sut

Once yumurta ve sekeri krema haline gelene dek cirptim. Ardindan sutu ilave edip kuru malzemeleri de ekledim. Spatula ile karistirip 18 cm lik kalipta 40 dk. pisirdim.

Krema olarak meyveli pastanin kremasini kullandim.

Uzerine ise:

200 gr kremayi 200 gr sutlu cikolata ile hafif isida erittim. Dolapta 2 saat kadar beklettim ve cikarinca biraz mikserle cirptim.

Pastayi 3 e boldum, once sut ile katlari islattim. Ardindan biraz krema biraz muz, sonra yine krema surdum katlara... 2 muzlu pasta tarifi ust uste oldu ama napiim, bozulmasin dedim..

Cikolatali ganaji kapladiktan sonra kenarlarina dalgali sekil verdim. Daha onceden beyaz cikolatayi eritip yagli kagida dokmustum. Uzerine hindistan cevizi, sutlu cikolata serpip kurutmustum ve dolaba kaldirmistim. Yaklasik 2 aydir kullanilmayi bekliyor. Beyaz cikolatayi kucuk kucuk ufaladim ve pastanin kenarina serptim. Sanki findik gibi durdu...

Yarim paket kremayi da pudra sekeri ve sertlestirici ile cirpip susleme yaptim...

En son olarakta sutlu kuvertur cikolatayi benmari usulu eritip yagli kagittan yaptigim kulahla yine yagli kagit uzerine sekiller yaptim. Bir saat bekledigimde kurumustu. Bunlari da pastanin kenarina, gobegine yerlestirdim. Bu suslemeyi Yaman Ayse`de gormustum ilk olarak, cok hosuma gitmisti. Bir daha disariya goturdugum pastalarda yapmam, en azindan yazin :)

0 Responses to "Muzlu Cikolatali Pasta..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...