Citir citir simitlerim varrrr!

Author: LUGAS // Category:
Gurbette yasamanin en kotu taraflarindan biride alistigimiz lezzetlerden uzak yasamak. Ne kadar yapmak icin ugrassamda Ankara simidini bir turlu yapamiyordum. Yine de birebir aynisini yaptim diyemem ama yanina yaklastim sayilir. Bir de firinim tas firin olsaymis herhalde tutturacakmisim :) Tarifim Evcini `den... Tarifi gecen senede birkac kez denedim, simit oluyordu ama tam istedigim gibi degil, ardindan tarifi bir sure rafa kaldirdim...


Dun sabah esime kahvalti icin ne yapsam diye dusunurken aklima dustu ama bu kez tarife birebir uyacaktim. Evcini ununa ozellikle dikkat cekmisti. Ehh dedim, bu kadar ustunde durduguna gore vardir bir hikmet.... Ama o unu Almanya`da nasil bulacaktim, butun yorumlari okudum ve sagolsun burada yasayan bir vatandas hangi unu alirsam ayni sonuca varirim yazmis. Allah kendisinden razi olsun...

Mayayi islattigim gibi bir kosu markete ve unumu aldim geldim. Butun yapim asamalarina da uydum ve ortaya harika simitler cikti. 1 kg undan 15 simit oldu.

Ilk tepsi icin simitleri biraz kalin yapmistim, ikinci tepside ise daha ince, parmak kadar...Sonra cok pisman oldum, keske hepsini de ince yapsaymisim. Ince simitlerin ici daha guzel pisti, daha citir oldu... Kulaginiza kupe olsun, yapmak isterseniz usenmeyin, ince ince simitler daha lezzetli :)
Malzemeler:

-1 kg. simitlik un
-10 gr. yaş maya
-15 gr. tuz
-1/2 su bardagi su
-1/2 su bardagi uzum pekmezi
-simitlik susam (susamlar beyaz oldugu icin once teflon tavada kizarttim)

Yapilisi:

Unu ve tuzu harmanladiktan sonra mayayi erittigim suyu kattim ve ele yapismayan kivamda hamur elde ettim. 15 dk. mayalanmasini bekledikten sonra yumurta kadar parcalar kopardim ve tezgahta ince ince yuvarladim. Iki ucu biraraya getirdikten sonra da pekmezli suya batirip cikardim, susama buladim. Tepsiye dizince 10 dk. kadar daha bekledim. 230 derece de kizarana dek pisirdim...

Not: Evcini `nin sayfasini ziyaret edecek olursaniz daha ayrintili bilgilere sahip olursunuz. Ben ozetini yazdim diyebilirim...

Herkese guzel gunler diliyorum...


0 Responses to "Citir citir simitlerim varrrr!"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...