Lahmacun

Author: LUGAS // Category:
Bir çogunuzun bildigi gibi bebegimiz olacak.. Su an 5,5 aylik hamileyim ve Allaha sükür sikayetimiz yok çok iyi gidiyor.. Geçtigimiz persembe günü oglumuzun esyalari geldi.. Bebegimizin yatak odasi ile ugrastik.. Mobilyalari çok yakisti çok begendik iyiki bunlari seçmisiz dedik :)) Farkinda olmadan fazla zorlamisim kendimi.. Mobilyalari kurdugumuz gün aksami yemekte dogru dürüst konusmaya gücüm kalmamisti inanirmisiniz.. Çok komiktim ya :)) Neyse sükür esyalarimiz bi sorun olmadan ulasti, kurduk ve odamiz hazir.. Sadece aksesuarlari kaldi, renk katmak için.. Allah izin verirse bitince resimleri koyarim buraya..




Ben mayali olan tarifi de denemedim ama begenmedim. Bence mayasiz daha güzel oluyor ve ben hep bu sekilde yapiyorum. Bu tariften yaklasik 45 adet çikti..
Hamuru için malzemeler:
  • 1 kg un
  • bi fiske tuz
  • 6 y.k. siviyag
  • 1 ç.b. süt
  • su

Kiymali harç için malzemeler:

  • 500 gr kiyma (orta yagli veya yagli olmasina dikkat edin)
  • 5 sogan (robotta çekilmis)
  • 5 yesil biber (robotta çekilmis)
  • 2 y.k. salça
  • 2 y.k. biber salçasi
  • 4 domates (kabuklari soyulup minik minik dogranmis)
  • tuz
  • istege göre baharat (kimyon, karabiber, kekik vs.)
  • 4-5 dis sarimsak (dövülmüs, robotta çekince lezzeti kaçiyor sanki)
  • 1 tutam maydanoz (minik minik dogranmis)
  • 1 s.b. su

Yapilisi:

Hamuru için su hariç bütün malzemelerimizi bir kaba alip karistiralim. Yavas yavas su ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edelim. Üzerini örtüp dinlenmesi için bir kenara alalim. Kiymali harç için su hariç bütün malzemeleri güzelce karistiralim. Harcimizin kivami hafif sulu olunca daha güzel oluyor ben o yüzden su koyuyorum. Siz isterseniz koymadanda yapabilirsiniz. Hamurumuzdan yumurta büyüklügünde bezeler elde edelim. Bezeleride bi 10 dk kadar dinlendirirseniz daha güzel açiliyor. Isterseniz yuvarlak, isterseniz pide seklinde uzunlamasina açabilirsiniz. Açtigimiz hamurlarin üzerine harcimizdan sürüp önceden isitilmis 200 C firinda hafif kizarana dek pisirin. Yaninda limon, roka, salatalik, domates, maydanoz ile servis edin. Birde ayran olmazsa olmazi lahmacunun yaninda :))

0 Responses to "Lahmacun"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...