KURABİYE

Author: LUGAS // Category: ,




















Sonunda bende ne zamandır bloglarda görüp bayıldığım süslü kurabiyelerden yapabildim. Kızıma okulundaki arkadaşları için yapmaya söz vermiştim. Bebek kurabiyeleri hariç, diğerleri okula gitti.

Öncelikle kurabiyeler hakkında bir itirafta bulunmam gerekiyor. Bu güne kadar, satılan şeker hamurlu kurabiyelerin fiyatları bana hep çok uçuk gelirdi. Fakat, şimdi neden o fiyatlara satıldıklarını çok iyi anlamış bulunmaktayım :) Gerçekten büyük bir emek ve zaman isteyen bir uğraş bu şekilde kurabiye yapmak, onu anladım artık :)

Bunlar benim ilk şeker hamurlu kurabiyelerim olduğundan, görmemişlik yapıp bir sürü resim ekledim, lütfen mazur görün :) Elimde çok fazla kurabiye kalıbı yok. Olanların bir kaç tanesi hariç hepsini denedim.Bundan sonra kurabiye kalıpları da stoklamaya başlayacağım galiba :) Bu kurabiyeler sayesinde elimde kullanmadığım malzemelerin bazılarını da kullanmış oldum.

Kurabiye yapımı ile ilgili bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Bu konunun uzmanı olmasamda ilk defa yapacak olanlar için dikkat edilmesi gereken bir kaç şeyden bahsedebilirim.

Hangi kurabiye tarifini kullanacağınız çok önemli. Kurabiyeleriniz piştiği zaman kesildiği haliyle kalmalı, ne küçülmeli nede genişlemeli. Ben Esra'nın bana tavsiyesi olan Müge'nin Sable kurabiye tarifini kullandım ve gerçekten çok memnun kaldım.
Kurabiye hamurunu yağlı kağıt arasında açarsanız daha rahat edersiniz.

Kurabiyelerinizi pişirmeden önce tepsiye koyarken formlarının bozulmamasına çok dikkat edin. Bozulanlar varsa mutlaka düzeltin. Bu kurabiyeleri şeker hamuru ile kaplarken işinizi kolaylaştıracaktır.

Hangi kurabiye modellerini uygulayacağınızı, nasıl bir süsleme yapacağınızı mutlaka belirleyin. Bu size vakit olarak geri dönecektir :) Kullanacağınız renkteki şeker hamurlarını hazırlayın.

Kurabiyeler soğuduktan sonra, önce kurabiyelerinizin üstlerine ince bir tabaka şeker- çikolata yapımında kullanılan fırça ile (kesinlikle kıl döken bir fırça olmamalı) bal sürün.

Daha sonra tek tek kurabiyeleri süsleme yerine, önce bütün kurabiyeleri belirlediğiniz modelin zemin renginde şeker hamuru ile kaplayın. Şeker hamurunu kapladıktan sonra parmak izi oluştuysa, elinizde varsa şeker hamuru düzeltme malası ile düzeltebilirsiniz. Daha sonra örnek birer adet kurabiye süsleyin. Bundan sonra kalanları aynı şekilde bitirin. Bu şekilde kurabiye yaparak işinizi daha çabuk bitirmiş olursunuz. Kurabiye yapmaktan çok zevk aldim :) Yaparken çok eğleneceksiniz.



















0 Responses to "KURABİYE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...