KAHVELİ ÇAMUR KEK

Author: LUGAS // Category: ,

Dün akşam Selda'nın yaptığı çamur keki denemek istedim. Fakat evde taze portakal olmadığı için çikolata kahve ikilisine de bayıldığımdan en iyisi kahveli çamur kek yapayım dedim. Çamur keki daha önce hiç denemediğim için nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum. Tarifte portakal yerine kahve kullanmak dışında hiç bir değişiklik yapmadım. Yoğun kakaolu ve yumuşacık bir kek oldu benim gerçekten çok hoşuma gitti. Fakat çamur kek tahmin ettiğim gibi içi çok ıslak çamurumsu değilmiş. Yada ben çok pişirdimde ondanmı çamur olmadı bilemiyorum :) Tarifte ki gibi 40 dakikada çıkardım. Birde şeker miktarı bana çok geldiği için ben şeker miktarında biraz oynama yaptım ve bana bu miktar yeterli geldi. Birde bir dahaki yapışımda kakao miktarında biraz indirim yapmaya karar verdim :) Selda'nın yaptığı gibi portakallısını da en kısa zamanda kesin deneyeceğim. Ben yaptığım şekilde tarifini veriyorum :)
Malzemeler :
75 gr bitter kuvertür,
125 gr tereyağ,
1/2 cup su içine üç tatlı kaşığı granül kahve,
180 gr tozşeker,
1 büyük yumurta,
2 yemek kaşığı su,
40 gr kekun,
60 gr un,
50 gr kakao (30 gr'ın yeterli olacağını düşünüyorum)
1 paket dolgu krema
Yapılışı :
Fırın 160 dereceye getirilir. Şeker ve kahveli su şeker eriyene kadar kaynamadan ısıtılır. Yağ ve çikolata eklenerek eriyene kadar karıştırılır. Eridikten sonra soğuması beklenir. Diğer tarafta un ve kakao elenir. Yumurta ve su karıştırılarak sıvı karışıma eklenir. Unlu karışımda eklenerek çırpma teli ile çırpılır. 12 li muffin kalıplarında 40 dk. pişirilir.

Dolgu kremayı hazırlayıp, üzerine sıktıktan sonra yaptığım kelebeklerle süsledim. Bu benim ilk defa cup cake süslemem oluyor :) Doğrusu çok hoşuma gitti. Fakat şeker hamuru dolgu krema üzerinde erime yapıyor. Galiba yağbazlı kremalarda bu durum yaşanmıyor. Bir dahakine buttercream ile deneyeceğim süsleme işini :)

0 Responses to "KAHVELİ ÇAMUR KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...