İçli Köfte

Author: LUGAS // Category: ,
Cumartesi günü köftelerin en lezzetlisi olan içli köfte yaptım. İçli köfteyi çok sevmeme rağmen yapımı biraz zahmetli olduğu için nadiren yapıyorum. Tarifini Ümit ustanın kitabından aldığım içli köftenin içinde, 250gr. ince kıyılmış ceviz içi vardı. Ben ceviz içi kullanmadım. Kitapta yazdığına göre içli köftenin dış malzemesini 2–3 sefer kıyma makinesinden çekerek de hazırlayabilirmişiz. Arzu edenler içli köfteyi kızartmayıp, kaynar tuzlu suda haşlayarak da yiyebilirler (ben haşlayarak da denedim o da çok güzel oldu). Biz kızarmış içli köfteyi sevdiğimiz için çoğunlukla, kızarmış içli köfteden yapıyorum.



Köftesi için:
500gr. Kıyma
500gr. İnce bulgur
1 Büyük boy soğan
Tuz, karabiber, pul biber
İçi için:
500gr. Orta yağlı kıyma
500gr. Soğan
1 Çay bardağı sıvı yağ
Maydanoz ince kesilmiş
Karabiber, pul biber, tuz
Kızartmak için:
Sıvı yağ
Yapılışı: 500gr. Kuru soğanı ince kıyıp, sıvı yağında kavurun. Kıymayı ekleyip, suyunu çekene dek kavurun. Baharatlarını, tuzu, maydanozu ekleyip biraz daha kavurun. İçli köftenin harcını ocaktan alıp, soğumaya bırakın. Köftesi için rendelenmiş soğanı, kıymayı, tuzu, karabiberi ara ara suyla ıslatarak iyice yoğurun. Yumurta büyüklüğünde parçalar alıp sol avucunuzun içinde yuvarlayıp, sağ işaret parmağınızla içlerini oyun. Hazırladığınız içten içlerine koyun ve ağız kısımlarını iki el yardımıyla yuvarlayarak şekillendirip, kapatın. İçli köfteleri bol kızgın sıvı yağda kızartıp, servis yapın.

0 Responses to "İçli Köfte"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...