Hamsi Buğulaması ve Değişik Hamsi Kızartması

Author: LUGAS // Category:
Balığı özellikle hamsiyi ailece çok severiz. Haftada 1 veya 2 kez balık tüketiriz. Hamsinin bilinen bir çok tarifini denedim. En lezzetlileri hamsi buğulama, hamsi kuşu ve hamsi pilavıydı. Hamsi buğulamasını pişirirken, bazen tepsinin üzerini yağlı kağıtla kapatıp pişiriyorum. Bu seferde yağlı kağıtla pişirdim. İsterseniz hamsi buğulamaya defne yaprağı koyabilirsiniz. Defne yapraklısı da çok güzel oluyor.

Hamsi Buğulaması



Hamsileri temizleyin ve yıkayın. Soğanları soyup, ince halka halka kesin ve tepsiye dizin. Üzerine hamsileri yayın. Balıkların üzerine, yuvarlak dilimlenmiş domatesleri dizin. Üzerine ince kıyılmış maydanozları serpin. Bir kapta tuzu, sıvı yağını, suyu (ben bir büyük tepsiye 1 su bardağı su ve 1 çay bardağı sıvı yağ koyuyorum) karıştırın. Sıvı yağlı karışımı tepsidekilerin üzerine dökün. Üzerine limon dilimleri koyun. Hamsi buğulamayı fırında pişirip, sıcak servis yapın.

Değişik Hamsi Kızartması



Hamsileri temizledikten sonra yıkayın. Yumurtayı, unu, suyu, tuzu karıştırıp boza kıvamında bir karışım elde edin. Bu karışıma hamsileri bulayıp kızartın.

0 Responses to "Hamsi Buğulaması ve Değişik Hamsi Kızartması"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...