Halka Tatlisi

Author: LUGAS // Category:

Gecen gun cocuklarla parka gidiyordum, komsum seslendi... Bir paket uzatti pencereden, icinde halka tatlisi... Oglum tatliyi cok sever, baktim halka tatlisini da istahla tuketiyor ve parkta paylasmaktan hic hoslanmiyor eve donuste tarifini aldim ve hemen mutfaga...

Hamurunu hazirladim, kek kivaminda hamur olacak demisti ama biraz sivi yapmisim herhalde sikma tabancasindan pompolama yapmadan kendisi akiyordu... Tekrar hamuru doktum kabin icerisine ve biraz daha un ilave ettim... Hamurdan kasikla aldiginizda hamur parca parca dokulecek kivamda olmali, parcalar zor ayrilmali birbirinden, akip gitmemeli hamur... Bir daha yaptigimda tam un miktarini yazarim...

Malzemesi:

* 1 su bardagi sut
* 1 su bardagi su
* 1 su bardagi irmik
* 1/2 cay bardagi nisasta
* 2 yemek kasigi yogurt
* 1/2 cay bardagi seker
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* Aldiginca un
* 3 yumurta
* Kizartmak icin bol sivi yag

Agdasi icin:
* 4 su bardagi seker
* 3 su bardagi su
* 1/2 limon suyu

Agdayi uzun sure kaynattim, biraz yogun kivamli bir agda olmasi lazim...Tam sogumasi gerekli, ben geceden agdasini hazirladim...

Yapilisi:

Once sivi malzemeleri el mikseri ile karistirdim, ardindan kuru malzemeleri ilave ettim ve azar azar un kattim. Kivamina geldiginde karisimi kenarda 20 dk. kadar dinlendirdim. Hamuru dinlendirmeden kizartmayin, goruntusu bile kotu oluyor...

Sikma torbasina kattigim hamura kizgin yagin icinde halka seklini verdim ve onlu arkali kizarttim. Tavadan alir almaz sogumus olan agdanin icine kattim ve 5-10 saniye kadar agdayi cekmesini bekledim... Sonrasi afiyet olsun...
Disi kitir kitir, ici yumusak, lezzetlimi lezzetli bir tatli..

0 Responses to "Halka Tatlisi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...