Domalan Yemeği

Author: LUGAS // Category: ,
Bugün değişik bir tarifim var.Ben de yeni öğrendim sayılır.Konya'da çok meşhur.Domalan diye bir şey.Mantar gibi
Resimde görüldüğü gibi yer elmasına benziyor ama çok farklı.Ben daha çok mantara benzettim.Toprağın altında yetişiyor ve çok faydalı bir yiyecek.Burada her türlü yiyeceğini yapıyorlar.Su böreğinden saç böreğine,ızgarasından yemeğine kadar.Ben size yemek tarifini vereceğim.Gerçi bu ürünü bulmak çok zor oluyormuş.Sağolsun babam yani kayınpederim getirdi.Annem de yani kayınvalidem de tarifini verdi.Ortaya güzel bir yemek çıktı.Kendilerine buradan çok teşekkür ediyorum.
Bu kadar gevezelikten sonra gelelim tarifimize.
Malzemelerimiz:
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 -3 tane domates
  • 2-3 tane yeşil biber
  • 3- 4 tane domalan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • Tuz,karabiber,kırmızı biber


Yapılışı:Domalanlarımız incecik soyulur.Küçük küçük doğranır.Aynı şekilde domates ve biberlerimizde doğranır.Soğanlarımız yemeklik doğranıp sıvı yağda kavrulur.İçine biberlerimiz ilave edilir.Biraz kavrulduktan sonra domatesimiz katılır.Kırmızı biberide ilave ederiz.1-2 dakika sonra da domalanları ilave edip kısık ateşte ara sıra karıştırarak kavururuz.Pişmeye yakın olunca biraz su ilave edip pişirmeye bırakırız.Piştikten sonra ister sıcak ister soğuk servis yapabiliriz.Afiyet olsunnnnn.






0 Responses to "Domalan Yemeği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...