çilek reçeli..

Author: LUGAS // Category:


Bu ne acele dediğinizi duyuyorum sanki.. :)) Çilekler daha yeni çıktı salatalık misali kütür kütür.. :)) Evet olmaz tabi.. hele benim gibi çilek reçeline bayılan biri yazı bekler şüphesiz. Bu bakımdan işi hemen açıklığa kavuşturalım. Evet reçel yeni yapıldı.. Ama çilekler eski..


Ben reçelsiz duramam, sadece kahvaltı da değil..
Canım tatlı birşey istediğinde ilk elimi attığım şeydir reçel. Ayrıca reçel demek kırmızı demektir birde benim için.. İlk sıradada her zaman çilek reçeli vardır. (İkinci sıra böğürtlenin..) Sağolsun annemde kayınvalidemde bunu iyi bilirler benim buzdolabım çilek reçelinden geçilmez ;)
Annemde benim gibi çileğe bayılır. Zaten buda onun yöntemidir, böyle buzluğu yazdan doldurur, o stoklar bütün kışı hatta ilkbaharı çıkartır yine stokluk çilekler çıkana kadar.. Çilekseverler seneye aklınızda bulunsun böyle stoklarsınız. Hadi yine iyisiniz yaza az kaldı ;)





malzemeler :

1 kg. çilek
1 kg. şeker
1/2 ad. limon
  • Çilekleri buzluktan çıkartıp derince bir tencereye koyuyoruz. Üstüne şekeri boşaltıp bir gece bekletiyoruz.
  • Tencereyi ertesi gün orta hararette ateşe koyarak kaynamaya bırakıyoruz. Yaklaşık 30 dk kadar bu ısıda çileklerimizi kaynatıyoruz.
  • Sonra bir kaşıkla reçelin üstünde oluşan köpüğü alıyoruz.
  • Sonra limonunu sıkıp 1-2 dakika sonra reçeli ateşten indiriyoruz.

Ben bu halini çok seviyorum. Daha sulu kıvamlı rengi duru ve kırmızı, tazecik, hoş kokulu.. O yüzden reçeli yazın bir kere yapıp bütün kış bekletmeye gelmiyor çünkü durdukça sulanıyor.

Sulu dediysek komposto gibide sevmiyoruz ya canımm :)))

İşte bu yöntem onun içindir, eğer buysa damak tadınız buyrun yöntem burda! yook ben koyu severim diyorsanız yazdan hazırlayın zahmete girmeyin... derdim ama kışın çilek kokusuda bir başka oluyor. Sırf bunun için bile yapılır diyorum ;)




0 Responses to "çilek reçeli.."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...