beşamel soslu mantarlı tavuk

Author: LUGAS // Category: ,
Bu da tavuğun en sevdiğim hali...
Tek başına biraz tatsız bulduğum tavuğun göğüs etine, beşamel sosun çok yakıştığını düşünüyorum. Bir de et yemeklerinde çok sevdiğim mantar da içine girince nefis bir tavuk yemeği ortaya çıkıyor. Bana göre tabii.

Malzemeler:

Malzemeleri yazmaya başlayınca farkettim ki ben bu yemeği tamamen göz kararı yapıyormuşum:) Yine de miktar vermeye çalışacağım.

  • Tavuk göğsü (Küçük tabaklarda satılan 3-4 parçalı olanları baz alalım)
  • 1/2 kg mantar
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1-1,5 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı kadar süt
  • Üzerine tulum rendesi(yoksa kaşar da olabilir)

Yapılışı:

  • Tavuk etlerini yıkayıp, suda haşlıyorum.
  • Pişen tavuk etlerini parçalayarak fırın tepsisine koyuyorum. Etleri tiftmiyorum. Sadece incelterek iri parçalara ayırmaya çalışıyorum.
  • Tavaya terayağını koyup un ile kavuruyorum.
  • Biraz kavrulduktan sonra, sütü ilave ediyorum.
  • Sürekli karıştırarak pütürsüz bir kıvam almasını sağlıyorum.
  • Daha sonra tavuk suyu ilave ediyorum. Tahmini 1 yada 1,5 su bardağı sanırım. Yani epeyce sulu kıvamlı bir muhallebi oluyor.
  • Genelde aceleyle yaptığımdan topaklar kalıyor, bunun için de her zaman ki gibi el blenderı kullanarak pütürsüz kıvamı yakalıyorum.
  • Mantarları yıkayıp doğruyorum. Onlarıda fırın tepsisine koyup, tavukların arasına karışmasını sağlıyorum.
  • Üzerine beşamel sosu döküyorum.
  • Ve üzerine peynir rendesi. (Çok fazla abartmayın peynir miktarını)
  • Beşamel sosa pişirirken tuz koyuyoruz tabii:))
  • Önce 200 C'ye ısıtılmış fırına koyuyorum. Bir süre sonra 180 C'ye düşürüp, üzeri kızarıncaya kadar pişiriyorum.

Mutfak Sırları : Daha önce bir kitap paylaşmıştım. İlk meyvesini veriyor.

Beşamel sosun topaklanmaması için, erimiş terayağ ve una yavaş yavaş sıcak süt ilave edin. Isıtmadan pürüzsüz bir kıvam alıncaya kadar karıştırın. Sonra ocak üstüne alarak ve çırpma teliyle karıştırarak kıvamlaştırın.

0 Responses to "beşamel soslu mantarlı tavuk"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...