Ağlayan Pasta

Author: LUGAS // Category: ,
bu harika görüntü ve enfes tada sahip olan ağlayan pastayı yeşil kivi de görüp denedim görüntü beni yanıltmadı yapılışı çok pratik tadıda görüntüsü kadar güzel oldu emin olabilirsiniz daha öncede yapmıştım ama bunu daha çok beğendik özellikle eşim yerken ııımmm ne güzel olmuş her zaman yap deyip durdu :)) ee biz kadınlar yaptığımız şeyin beğenilmesiyle çok mutlu oluruz dimi özellikle eşlerimizin beğenmesi bizi hem çok mutlu eder ve çokta gururlandırır bana bu mutluluğu ve gururu yaşattığı için yeşil kivi'ye tekrar teşekkür ediyorum bu tarifte artık favorilerim arasında yerini aldı sık sık yapıyorum hayya kalıpta yapıyorum pasta formunda oluyor tavsiye ederim. eh artık bu kadar ballandırarak anlattım tarife geçme zamanı geldi :)


MALZEMELER
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
4 yemek kaşığı süt (hamura)
1 paket kakao (3 yemek kaşığı kullandım)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

ÜZERİ İÇİN
1 paket hazır çikolata sosu
2 su bardağı süt çikolata sosu için
1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt (krem şantinin hazırlanmasına)
1,5 su bardağı süt (piştikten sonra kekin üzerine)

YAPILIŞI
Yumurta ve şeker mikser ile çırpılır. Üzerine un,kakao,kabartma tozu ve vanilya eklenip tekrar çırpılır. Sütü de ilave edip son bir kere daha çırpılır. Kare yada Dikdörtgen yağlanmış bir borcama hazırlanan karışım dökülür 175/ 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Kek piştikten sonra biraz soğumaya bırakılır. Kek ılıyınca üzerine 1,5 su bardağı soğuk süt gezdirilir ve çekmesi beklenir.kek sütü içerken krem şanti 1 su bardağı soğuk sütle mikser yardımıyla çırpılır ve sütü tamamen içen kekin üzerine sürülürBuzdolabında en az 3-4 saat bekletilir. çikolatalı sosu tarifine uygun şekilde hazırlayıp kullanacağınız zamana kadar kabuk tutmasın diye arada karıştırılarak soğutulur.buz dolabından cıkan kekimiz dilimlenerek serviz tabaklarına alınır üzerlerine çikolata sos gezdirilir servis yapılır.
son zamanlarda kelepçeli kalıpta yapmak aklıma geldi neden olmasın bir deneyeyim dedim ve denedim sonuç altta gördüğünüz resimdeki gibi harika pasta formunda oldu adınada yakıştı.misafirlerimde bu şeklini çok beğendi son zamanlarda hep bu şekilde yapar oldum
not: ağlayan pasta bence ikinci günü tadına doyulmaz bir lezzete bürünüyor nacizane tavsiyem akşamdan hazırlayıp ertesi gün ikram etmeniz. deneyin hak vereceksiniz...Afiyet Olsun...

0 Responses to "Ağlayan Pasta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...