Kalamar Yahni

Author: LUGAS // Category:
Kalamar Yahni
Malzemeler
• 750 gr kalamar
• 3-4 adet orta boy kabukları soyulmuş domates
• 3 adet büyük boy kırmızı soğan
• 4 diş sarımsak
• 1 yemek kaşığı tepeleme dolu salça
• 1 yemek kaşığı taze kekik
• 1 yemek kaşığı taze mercanköşk
• 1 adet defne yaprağı (bunu ben ekledim ama siz koymayabilirsiniz)
• 1 çay bardağı zeytinyağı
• Tuz

Yapılışı
Balıkçıda kalamarların içlerini temizletin. Gövdesini halka halka, kollarını küçük küçük doğratın.
Genişçe bir tavaya zeytinyağını koyun ve halka halka doğradığınız soğanlarla, yıkadığınız kalamarları kavurun.
Soğanların rengi dönünce, soyulup doğranmış 3-4 domates, doğranmış 4 diş sarımsak, mercanköşk, kekik ve defneyi ekleyin.
Biraz salça ile kalamarların üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyin. Kısık ateşte ağzı kapalı olarak 1 saat pişirin.
Pilavla servis yapabilirsiniz.

kalamar yahnisi için İpucu
Kalamar pişirirken (dolma, tava) yumuşak olması için genellikle ya karbonatta ya da sodada belli bir süre bekletiyorlar. Bu tarifte böyle birşey belirtilmediği için ben önce karbonatta bekletmeyi düşündüm ama tarife güvenip ne olacaksa olsun dedim. Bir saatin sonunda kalamarlar gerçekten iyi pişmişlerdi. Diğerleri için bir şey diyemem ama yahni yaparken soda ya da karbonat takviyesine ihtiyacınız yok.

0 Responses to "Kalamar Yahni"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...