Limon Muhallebili Kurabiye

Author: LUGAS // Category:


Limon Muhallebili Kurabiye



Limon muhallebili kurabiyenin Malzemesi:

4 su bardagi un
4 yemek kasigi toz seker,
1 yumurta
yarim su bardagi süt
250 gr (ben 200 gr kullanmistim) margarin
bir tatli kasigi kabartma tozu


muhallebi icin
1 su bardagi süt
2 corba kasigi nisasta
3 corba kasigi toz seker
bir limon kabugu rendesi
bir limonun suyu
üzeri icin pudra sekeri

hazirlanisi
yumurta,seker,süt ve eritilmis ve ilinmis margarin karistirildiktan sonra un ve kabartma tozu eklenip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilinceye kadar yogruluyor,6 esit parcaya ayirip bir kabta üzerlerine nemli bez koyduktan sonra 20 dk dinlenmeye birakiliyor.

Hamur dinlenilmeye birakilinca muhallebiyi hazirlayabiliriz, muhallebi icin limon suyu haric diger malzemeler ,ocakta muhallebi kivamina gelinceye kadar pisiriliyor,ocaktan alinip ilinmaya birakildiktan sonra limonun suyu ilave ediliyor.


Dinlenmis ,6 esit parcaya ayrilmis hamurumuzu yuvarlak olcak sekilde aciyoruz 4 e bölüp (ben 8 sekize bölmüstüm) genis kismina muhallebiyi koyup resimdeki gibi sekillendiriliyor,onceden isitilmis 180 derecelik firinda üzerleri hafif pembelesinceye kadar pisirilip firindan aliniyor,ilindiktan sonra üzerlerine pudra sekeri ilave ediliyor


Tarifin kaynagi ve fotoğrafı lezzet dergisine ait, ben gecen hafta yengem elife gelen misafirlere yapmistim icinde muhallebi oldugu icin degisik gelmis ve begenmislerdi,maalesef görüntülemeyi unutmuşum,deneyip yapanlara afiyet olsun simdiden :)

0 Responses to "Limon Muhallebili Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...