Vişneli Pasta & Arkadaşlarla beş çayı

Author: LUGAS // Category:

Uzun zamandır Template 'deki sorun yüzünden birşeyler ekleyemiyordum.Her seferinde silinmesi ,beni çok üzüyordu.Blogger help'e sormama rağmen sorunun ne olduğu hakkında kesin birşey öğrenemedim.Deneme yanılma yolu ile benim bilgisayarımdan birşeyler eklendikten sonra silindiğini fakat kardeşimin bilgisayarından eklediğimde silinmediğini anlayınca sorunun kayıt ettiği Mozilla Programından olduğuna karar verdim ,yinede tam emin değilim :)
Dün,uzun zaman göremediğm arkadaşım ile dayımın kızı beş çayına gelince,bende daha önce yapılmak üzere beklettiğim tariflerden birini sabah denemeye kalktım aslında tarifin kaynağı daha önce beni bir çok kez hayal kırıklığına uğratan burdaki dergilerden biri.Önceki kötü tecrübelerimden dolayı tarifi düşünmeden bire bir yapmamam iyi oldu,yoksa yine üzülecektim.Sonuçta özellikle annemin beğenmesi rahatlattı beni,o benim en iyi eleştirmenim hiç çekinmeden tüm eksiklerimi söylüyor :) hal böyle olunca ona beğendirmek boynumun borcu olup ilk ona tattrıyorum,onaylarsa benimde içim rahatlıyor. Annemin zeytinyaglı dolmaları ve hanımın beğenilen katmer poğacası aslında herhangi bir aksilik karşısında beni kurtaracağını biliyordum oyuzden de risk aldım diyebilirim :)
Dün, hava kapalı ve yağmurlu olmasına rağmen ,gönlü ve kendi güzel arkadaşım ve kuzenimle vaktin nasıl geçtiğini anlayamacak güzel bir gün geçirdim,sizlerinde sevdiklerinizle birlikte herzaman hoş vakitler geçirmenizi dileyerek vişneli pastanın yapımına geçiyorum ,orjinalinde 26 cm lik kelepçeli kalıp için benim vereceğim ölçülerin yarısıyla incecik tabanı enine ikiye kesmişler ,fakat görüntüsü ise benim yaptığımdan daha kalın görünüyordu,ben pastanın şeklini ve malzemelerin ana maddelerini ölçü alarak kendi yaptığım şekliyle yazıyorum.
<>

DSC_2391

VİŞNELİ PASTA(12 kişilik)

tabanı için:

-3 yumurta

-120 gr. toz şeker

-120 gr.un

-3 tatlı kaşığı kakao

-½ paket kabartma tozu

-½ tatlı kaşığı toz tarçın

dolgu için:

-bir kase vişne

-bir su bardağı vişne suyu

-2 yemek kaşığı nişasta

-3 yemek kaşığı toz şeker(benim kullandığım vişneler şekerli olduğu için kullanmadım)

üzeri kreması için:

-200 gr yağsız süzme yoğurt(magerquark)

-150 ml krema(schlagsahne)

-1 paket krema sertleştirici(schlagrahmfestiger)

-150 gr labne peynir

-1 paket agar agar

-1 paket burbon vanilya toz şeker

-2 yemek kaşığı pudra sekeri

-en son süslemek için kakao

hazırlanışı:

  1. pasta tabanı için,malzemeleri sıraylamikserleyip( unu tel süzgeçten eleyerek) ,26 cm lik yağladığınız kalıba döküp ,önceden ısıtılmış 160-180 orta ısılı fırında 25 dk pisirin.
  2. vişne suyunu,nişasta ve şekeri muhallebi gibi bir kıvama gelinceye kadar karıştırarak kaynatın,ılıdıktan sonra vişneleri üzerine ilave edin.
  3. agar agar'ı, bir su bardağı su(200ml) ile poşetin arkasında yazıldığı gibi hazılrayıp ılınması için bekletin
  4. yoğurt ve labne peyniri karıştırdıktan sonra ,krema sertleştiricisi ile çırpılmış kremayıda yoğurda ilave edin.
  5. en son ılınmış agar agar ,toz vanilya,pudra şekerinide ilave edip tekrar biraz mikserleyip buz dolabınızada dinlenmeye bırakın.
  6. pasta tabını enine ikiye kesip ,vişneli karışımı her tarafına yayın diğer kek ile üzerini kapatın
  7. torterning pasta tabanına yerleştirip yoğurt ve kremalı karışımı üzerine yayın,üzerinide süsleyip,buzdolabınızda en az 3 saat dinlendikten sonra ,servis edin...Afiyet olsun.


0 Responses to "Vişneli Pasta & Arkadaşlarla beş çayı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...