Doğum günü menüsü

Author: LUGAS // Category:









Ispanaklı Pasta

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bar. tozşeker
  • 2 su bar. un
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket toz şanti
  • 1 su bar. haşlanmış ıspanak püresi
  • 1 su bar. süt
Kreması için
  • 2 su bar. süt
  • 1 çay bar. toz şeker
  • 3 çorba kaşığı un
Süslemek için
  • Pasta süsü
  • Kekin robottan geçirilmiş parçaları
  • 1 paket bonibon
Hazırlanışı
  1. Şeker ve yumurtaları mikserle çırptım, haşlanmış ıspanak püresini ekliyoruz ardından un,kabartma tozu, vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz ve pasta kalıbına döküyorum ve 170 C pişiriyoruz.
  2. Tencereye süt, şeker ve unu koyup pişiriyoruz
  3. Ayrı bir kapta toz şanti ve sütü hazırlıyoruz ve karışımdan 2 kaşığı diğer muhallebiye ekleyip ikiye kestiğim kekin ilk katına sürüyorum, kalanını da pastanın üzerine sürüyorum, şantiyi de pastanın üzerine sürüyoruz
  4. Kekin kenarlarından kestiğim parçalarıyla üzerine gezdirdim, şanti torbasına koyduğum krem şantiyle pastamı süsleyip, bonibon ve pasta süsüyle son rötüşları attım..


BROWNİ

Oldukca pratik ve bereketli bir kek, denenmesi tavsiye edilir...
Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 su bar. toz şeker
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bar. süt
  • yarım paket margarin,1 çay bar. sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bar. ir çekilmiş çeviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alabildiğine un
Yapılışı
  1. Toz şeker ve yumurtaları köpürene kadar mikserle karıştırıyorum
  2. Süt, yağ, vanilya ve kakaoyu ekliyorum ve karışıtıyorum(bu karışımdan 1 su bar. ayırıyorum)
  3. Geriye kalan un, kabartma tozu ve cevizi ekliyorum(unu mutlaka eliyorum)
  4. Kıvamı biraz katı olacak ve 180 C fırında pişiriyorum
  5. Fırından çıkınca yarım saat sonra sosunu döküyorum


Hindistan Cevizli Cezerye


Patatesli- Kaşarlı Üçgen Börek

Malzemeler
  • 2 patates
  • 1 su bar. rendelenmiş kaşar peyniri
  • 3 yufka
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerlerine sürülecek)
  • 1 tutam maydonoz
  • tuz, karabiber,kimyon
  • 1 su bar. çiçek yağı (yarısından fazlası iç harca kalanı yufkalara sürmek için)
  • yarım çay bar. su
  • üzerine çörek otu veya susam
Yapılışı
  1. Karıştırma kabına çiğden patatesleri rendeliyorum, birinin sarısını ayırıp yumurtaları koyuyorum, maydonoz ve baharatları ekleyip karışıtıyorum
  2. Yufkamı önce dörde sonra da sekize bölüyorum ve önce yağ,su karışımından sürüp, kenarına harçtan 1 yemek kaşığı koyup muska şeklinde sarıyorum
  3. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp ve çörek otu serptikten sonra 180 C fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim
Not: Bir gece önceden hazırlayıp dolaba koymuştur, ondanmı bilmem tadı inanılmaz güzel oldu :)


0 Responses to "Doğum günü menüsü"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...