NOHUTLU PAZI

Author: LUGAS // Category:
Pazının her türlüsünü çok seviyorum. Sarmasından yumurtalısına kadar. Gene geçenlerde pazardan pazı almıştım. Ne yapsam diye düşünürken dolaptaki haşlanmış nohutları gördüm ve bu yemek ortaya çıktı. Ben tadını çok beğendim. Nohutla çok yakıştılar birbirlerine. Ben et kullanmadım ama isteyen kuşbaşı et kullanıp etli yemeğini yapabilir. Tarif çok pratik :


Malzemeler:
1 bağ pazı
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 orta boy soğan (yemeklik doğranmış)
3-4 diş sarımsak (küçük küçük doğranmış)
1 tatlı kaşığı biber salçası
Sıvıyağ
Tuz
Karabiber

Pazıları güzelce yıkayıp, doğrayın. Bir tencereye yağı dökün ve altını yakın. Isınınca soğanları ve sarımsakları atıp, pembeleşinceye kadar kavurmaya başlayın. Doğradığınız pazılarıda ekleyin ve kavurmaya devam edin. Zevkinize göre tuzunu karabiberini atın. Pazılar ölünce nohutları ekleyin. Bir kaseye salçayı ve ılık suyu koyun, suda salçayı eritin. Salçalı suyu tencereye dökün. Yemeğin üzerini geçinceye kadar su ekleyin. Kısık ateşte 15 dakika pişirin. (Suyu biterse azar azar kaynar su ekleyebilirsiniz.)

Afiyet olsun.

0 Responses to "NOHUTLU PAZI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...