KAHVELİ MUFFİN

Author: LUGAS // Category:
Bu aralar muffinlere taktım sanırım.Herşeylisini yapmak istiyorum. Hala diyetteyim ve hala bozmadım o ayrı. Yapıp yediriyorum herkese. Bir de şeker oranlarını az tutuyorum sanırım, çünkü herkes çok lezzetli, az şekerli, hafif olmuş diyor. Bunun şekerini yaptığımdan biraz daha fazla yazıyorum tarifte, siz damak tadınıza göre ayarlayabilirsiz. Bir de muffinlerde sıvı ve kuru karışımları kesinlikle çok karıştırmamak gerekiyor. yoksa kabarmıyor muffincikler :))) Uzatmadan tarifi vereyim:



Malzemeler: (Yaklaşık 20 adet için)

2 yemek kaşığı nescafe
1 çay bardağı kaynar su
100 gr beyaz damla çikolata
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
150 gr tereyağ (erimiş)

Fırını 200 derecede ısıtmaya başlayın. Muffin kalıplarına muffin
kağıtlarını yerleştirin. Nescafeyi kaynar suyun içinde eritin. Soğumaya bırakın.
Yumurtaları hafif çırpın (sarıları dağılana kadar), içine yoğurt, erimiş tereyağ, soğumuş kahveyi de ilave edip karıştırın. Un, şeker, vanilya, kabartma tozu ve çikolatayı da ayrı bir kasede karıştırın. Sıvı karışımı yavaş yavaş kuru karışımın içine dökün, iki karışımı çırpmadan spatulayla karıştırarak birbirine yedirin. Muffin kalıbının her bölümüne birer yemek kaşığı kadar, kalıbın 2/3 ü dolacak kadar karışımdan koyun. Kabarıp kürdan testinden geçene kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Fırından çıktıktan sonra bir süre kalıpta daha sonra tel ızgara üzerinde soğutun.


Afiyet olsun...

0 Responses to "KAHVELİ MUFFİN"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...