Gül Tatlısı

Author: LUGAS // Category:






Gül Tatlısı

Malzemeler

  • Yarım paket tereyağı(yada margarin)
  • 1 su bar. sıvıyağ
  • 1 su bar. irmik
  • Yarım su bar. yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 4,5 su bar. un (ele yapışmayan bir hamur olacak)

Şerbeti için;

  • 3 su bar. su
  • 2,5 su bar. toz şeker
  • yarım limon suyu

Üzerine 1 çay bar. kırılmış ceviz


Hazırlanışı


    1. Önce şerbeti hazırlamak için ocağa şeker ve suyu alıyoruz, kaynayınca içine limon suyu sıkıp gıda boyasını ekliyorum, kaynayan şerbete kaşığı daldırıp elimizi kaşığa değdiriyoruz, eğer parmaklarımızı birbirine yapışıyorsa olmuştur, ılımaya alıyoruz.
    2. Unu karıştırma kabına koyup diğer tüm malzemeyi ekliyoruz ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olana kadar yoğuruyoruz (un ilavesi yapılabilir)
    3. Hamuru 3' e yada dörde böldüm, merdaneyle 2-3 ml kalınlığında açtım, çay bardağı ile kestim, 5'erli yuvarlakları yarıları üstüste gelecek şekilde dizdim, rulo şeklinde sardım ve bıçaklar tam ortasından kesip tepsiye dizdim ve ortalarına ceviz kırığı yerleştirdim.
    4. Önceden ısıtılmış fırında 180C yaklaşık 25 dk pişirdim ve fırından çıktıkdan 10 dk sonra şerbeti döktüm.


Afiyet olsun...

0 Responses to "Gül Tatlısı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...