Cilekli Pasta

Author: LUGAS // Category:













Buaralar özel günler epey coktu bizde, abimlerin evlilik yil dönümleri sükranin ve abimin dogum günü birbirine cok yakin zamanlarda olmasindan dolayi,cilekli pastayi ikisi icin yaptim ,pastayi seker hamuru ile kapladiktan sonra cikeleri cok iyi kurulamama ragmen sulanmaya basladilar buda benim icin kötü bir tecrübe oldu,birdaha herhangi bir meyvayi seker hamurunun üzerinde süslememem gerektigini anladim.Daha önce Cay saati dogum günü pastasinda kullandigim, Gliserinin icerigini aldigim yerden, yeni ögrendigim icin bu sefer kullanmadim,yeni biseyler ögrenmek ve kötü sonuclar bile olsa tecrübe edinmek güzel.
Cilekli pasta ;evdeki malzemelerle ne yapabilirim diye düsünürken ortaya cikti,kremasi icin vanilyali puding veya Agar Agar yoksa kullanmak istediginiz akiskan olmayan herhangi bir kremada kullanabilirsiniz,cileklerin tadi olmadigi icin ben pasta tabanlarina cilek receli sürdüm,sonucta icinde cikolata,cilek,ve vanilyanin hissedilecegi hafif bir pasta oldu,üc ayri tat yerine pasta tabaninida sade ve vanilya aroma ile de yapabilirsiniz .


































cilekli pasta (8 kisilik)
pasta tabani icin;
-75 gr benmari usulü eritilmis ilinmis bitter cikolata
-3 yumurta
-100 gr toz seker
-50 gr un
-25 gr bugday nisastasi
-2 cay kasigi kabartma tozu
krema icin;
- 1/2 paket vanilyali puding
-300 ml süt
-1 agar agar
-250 gr cilek
üzerini kaplamak icin;
-100 ml krema
-1 yemek kasigi pudra sekeri
-1/2 paket krema sertlestirici
-seker hamuru( 350 gr pudra sekeri,1 yumurta aki,1 yemek kasigi glikoz)
ayrica;
-gida boyasi ve 2 yemek kasigi cilek receli





Hazirlanisi;
  1. Pasta tabani icin tüm malzemleri mikserleyip,yaglanmis 20 cm lik kelepceli kalibiniza dökün ve önceden isitilmis 160 derecelik firininizda 25-30 dk kadar pisirin.
  2. Süte ,önce agar agari ilave edip karistirin pudingide ilave edip 1-2 dk kaynatin,sogumasi icin bir kenara alin .(soguduktan sonra,donmus kristalize olmus bir kivam oluyor ancak karistirildiginda prüsüz bir kivama dönüyor yine.
  3. krema ,pudra sekerini ve krema sertlestiricisini birlikte cirpin ,kivamini aldiktan sonra buzdolabina kaldirin.
  4. Pasta kekinizi enine ikiye kesin, kekin ilk katina receli sürüp yikanmis ve dilimlenmis cilekleri sirayla dizin ,üzerlerine pudingin yarisini aktarip her yerine yayin ve diger keki üzerine kapatin.Ayni islemi tekrar yaptiktan sonra ucuncu kek dilimizi kapatip krema ile kaplayin,ve buzdolabiniza dinlenmeye alin
  5. seker hamurunu hazirlamak icin,yumurtanin aki ile glikozu birlikte cirpin ve elenmis pudra sekerinizi ilave edip yogurun,kulak memesi yumusakliginda ele yapismayan bir hamur olacak,elinize yapisitinga biraz daha pudra sekeri ilave edebilirsiniz, cok eklerseniz hamur catlar ,cok yapiskan oldugunda ise oklavaya yapisir,temiz mutfak bezi üzerinde acip ,pastanizi kaplayin.(ben gida boyasi ekleyip yogurdum,her ihtimale karsi hamurdan biraz ayirdim)
  6. 4-5 saat dinlendikten sonra servis edin



Cilekli Sorbe





















Aslinda Dondurma kitabinda ,cilekli sorbe degilde kremali cilekli dondurma diye geciyordu ancak icindeki su icermesinden dolayi diger dondurmalardan farkli bir kivam oldu ,kasikla almasi ve fotografini cekmek icin epey zorlandim.Havalarin isinmaya basladigi su günlerde evde sorbe veya dondurma sikca yapilcak gibi gözüküyor ,bu yil aldigimiz cileklerin tadini halen alamadim,tadi tuzu yok sekeri hic yok:) en iyisi Haziran ayini beklemek ve cilek tarlalarinda güzel cilekleri kendimiz toplamak diye düsünüyorum.


cilekli sorbe (4 kisilik)
-500 gr cilek
-150 ml krema
-80 ml su
-1/2 limonun suyu
-120 gr Toz seker
-1 vanilya
-1 yemek kasigi pudra sekeri
hazirlanisi;
  1. Toz seker ,vanilya ve suyu bir tencereye alin,kaynmaya baslayana kadar karistirin,kaynamaya basladigi an kendi halinde kisik ateste 5 dk kaynmasini bekleyip,ocaktan alin ve 1 saat dinlendirin.
  2. yikanmis cilekleri rondada püre haline getirin ve limon suyu ile karistirin
  3. sogumus ve dinlenmis serbet ile cilegi karistirip derin dondurucuya koyun.2 saat durduktan sonra kenarlari kaba yapismis seklinde olan cilekli suyu metal kasik ile iyice karistirin.
  4. hafif cirpilmis kremayi cilege ekleyip yine karistirin ve derin dondurucuya koyun,iki kez birer saatlik arayla cikarip karistin ,en son kapagi olan bir kaba aktarip 6-7 saat derindondurucuda bekletin.

*servis etmeden yarim saat önce hafif cözülmesi icin oda isisinda bekletin


ufak bir not; klaveyemi cogu zaman Türkce karaktere ceviremiyorum.Bu sekliyle mazur görmenizi rica ediyorum

Sevgiler

0 Responses to "Cilekli Pasta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...