Tahinli Mini Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Koska'nın tarifidir. (Orjinal tarifte kocaman kurabiyeler vardı. Ben onları lokmalık hale getirdim. Üzerine de susam serptim. Bakmayın öyle büyük göründüklerine :) Yakından çektiğim için, yoksa herbiri iki diş kavuğunu dolduruyor.)

Bu kurabiyecikleri yine Süheyla teyzenin daveti için yapmıştım. Çoook beğenildi, "tahin helvasının light hali" olarak nam saldı. Un kurabiyesi gibi ağızda parça parça oldu. İlk kez denedim bu tarifi, lezzeti karşısında nutkum tutuldu :) Ben tahin sevmeyen bir insan olarak bilinirim bizim evde çünkü. Sıvı yağ ile yapılan ayrıca kabartma tozsuz "lezzetinden çatlayan" bu kurabiyeler bundan sonra favorim :)

Yine de içindeki tahin nedeniyle biraz temkinli yaklaşmakta fayda var bence. Tahine bulanan bulaşıklar 50 derece suda yıkandığı halde çözünmemiş çünkü :)) Hayretler içinde kaldım. Vücudumuzda ne olur diye düşünmeden edemedim.

Malzemeler:

2 sb un
1 sb pudra şekeri
2 paket vanilya
1 çay bardağı sıvı yağ
1 sb tahin (sıvı ve şekersiz)
İsteğe bağlı çekilmiş ceviz (ben kullanmadım)

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi derin bir kapta karıştırıyoruz. Yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye fındıktan biraz iri olacak şekilde yuvarladığımız kurabiyecikleri diziyoruz. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dk kadar (üzeri çok kızarmayacak) pişiriyoruz. Pişen kurabiyecikleri soğuması için tepside bırakıyoruz. Sertleşmelerine izin veriyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Tahinli Mini Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...