Sade Risotto (İtalyan Lapa Pilavı)

Author: LUGAS // Category:

Risottoya bayılırım ama evde yapabileceğimi hiç düşünmemiştim. Blog yaşamım bana "asla yapamam" dediğim şeyler için deneme fırsatı sundu. Yaptım arkadaşlar :) Güzel de oldu. Marketten aldığım parmesan'ı nasıl bitirsem derken aklıma birden risottonun içine koyulduğu geldi. Risottonun yapılışını buradan izleyebilirsiniz. Şimdi çok sevdiğim mantarlı risottoyu deneme şevkiyle doluyum :) Risotto yapımında, arborio adı verilen nişasta oranı fazla İtalyan pirinci kullanılıyormuş. Büyük marketlerde hatta orta ölçekli marketlerde de satılıyor şimdi. Migros ve Carrefour'da fiyat olarak bizim pirinçlere oranla biraz yüksek. Benim aklıma risotto yapma aniden geldiği için, klasik osmancık pirinci kullandım.

Sonuç: yedik, lezzetli. alınacaklar listesine "arborio pirinç" eklendi !



Malzemeler:

250 gr pirinç (arborio tercihli, yoksa kırık iri pirinç-1.5 su bardağından biraz fazla)
1 lt tavuk suyu (dilerseniz bu tavuk suyunu, havuç, kereviz gibi sebzelerle haşlayıp çeşni sağlayabilirsiniz.)
2 yemek kağığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağ
Yarım kuru soğan (ince kıyılmış)
2 adet defne yaprağı (bahçemizdeki defne ağacı imdada yetişti)
1 diş sarımsak (ya da çay kaşığının ucu ile granül sarımsak)
5 çorba kaşığı parmesan rende (35 gr)
Tuz, karabiber (çok az)

Hazırlanışı:

İnce doğranmış soğan ve sarımsağı sıvıyağda şeffaflaşana kadar kavuruyoruz. Bir kere yıkadığımız pirinçleri (Ben nişastası kaybolmasın diye bir kere yıkadım.) tencereye koyuyoruz. Defne yapraklarını da koyuyoruz. Tuz ve biberi ekliyoruz. Tavuk suyunu her seferinde 1 bardak olacak şekilde azar azar ekliyoruz. Her eklemede o suyun pirinç tarafından emilmesini bekliyoruz. Elimizdeki tavuk suyu bitene kadar bu işlemi sürdürüyoruz. Lapa kıvamını aldığında (hafif sulu) en son parmesanı ekliyoruz. Sıcak servis ediyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Sade Risotto (İtalyan Lapa Pilavı)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...