NİŞAN KURABİYELERİ

Author: LUGAS // Category:

Yine uzunca bir ara verdim farkındayım. Ama haklı sebeblerim var..
Biricik erkek kardeşimin sözünü ,hayırlı bir iş tatlısıyla ,mutlaka hatırlayanlar vardır..İşte önümüzdeki cumarteside nişan törenleri var .Bende kız evine giderken, çikolata tabağının yanına, bir tabakta nişan kurabiyeleri yaptım..Şeker hamurunu yapılışını öğrenmişken, hakkını verelim istedim...Böyle bir süprizle karşılaşan kardeşim Murat ve gelinimiz Sevgi çok sevindi ve tadına baktıklarında kurabiyeleride çok beğendi..İkisinede ömür boyu mutluluklar diliyorum.Dilerim hayatları boyunca ağızlarının tadı ,kurabiye tadında olur..Çifte kumrularımıza ailecek sevgiler gönderiyoruz..
Bu güzel kurabiyelerin ve artık kolay bir şekilde yapabildiğim şeker hamurunun tarifini, yine tembel bir şekilde vermek istiyorum.Hanimişin sayfasını okurken bana pratik gelen tarif Emel başdoğanın tarifine takıldım kaldım .Hem kolay hem malzemeleri daha az, hepimizin rahatlıkla yapabileceği şeker hamuru tarifi....Sizlerde denemek isterseniz tıklayarak ulaşabilirsiniz.Bu tarifi şimdiye kadar 3 kere denedim ve hepsi tuttu..Hatta 2. denememde Canım Arkadaşım Seyhanda yanımdaydı .Onunla birlikte yaptık...İnsan denedikçe daha çok tecrübeleniyor ve her seferinde bir püf nokta yakalıyor..
Bana şeker hamurlu pastaları sevdiren Sevgili Pastacı Burcunun adını anmadan geçmek istemiyorum. Burcunun her yaptığına hayran olduğumu belirtmek isterim. Ondan inanılmaz derecede şeyler öğrendim.. Bizlere bu bilgileri veren tüm blogcu arkadaşlara ve pasta meraklılarına çok teşekkür ediyorum..Sizleri sessizde olsa takip etmeye çalışıyorum..





Kurabiye tarifim
150 gr hüner margarin
1yumurta
1,5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şeker
1çay bardağı nişasta
1 bardak fındık tozu
yarım paket kabartma tozu
Üstü için
300 gr kadar şeker hamuru
bal yada reçel
Yapılışı
Malzemeler karıştırılarak yumuşak ele yapışmayan hamur elde edilir..Eğer hamur cıvıksa , un miktarı biraz daha arttırılarak yoğurmaya devam edilir.Hamur iki veya üçe bölünerek merdane yardımı ile 2 cm yüksekliğinde açılır..Tezgaha yapışmaması için altına nişasta serpilir..İstediğimiz şekilde kesilir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.Fırında pişirilir.Hafif kenarları kızarmaya başlayınca üstleri beyazken fırından alınır..Soğumaya bırakılır..Daha önceden hazırladığımız şeker hamuru ,gıda boyalarıyla istediğimiz renkte hazırlanır..Merdane yardımı ile hamurun altına yapışmasın diye pudra şekeri serperek açılır.Kurabiyeyi kestiğimiz kalıplarla, aynı şekil kesilip ,kurabiyelerin üstüne bal sürüp, şeker hamurları yapıştırılır ..Üzerini istediğimiz şekilde süsleyebilirsiniz ..Sizin zevkinize kalmış..Afiyet olsun.Denemek isteyenlere şimdiden başarılar dilerim...Başlamak bitirmeninm yarısıdır. . ŞİMDİLİK HOŞÇAKALIN...

0 Responses to "NİŞAN KURABİYELERİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...