MISIR EKMEĞİ

Author: LUGAS // Category:


Bu ekmeğin hikayesi şöle:)
Alışveriş yapılır ve mutfak da aldıklarım yerleştirilirken ,çekmecelerin birinde paketi açılmış mısır unu bulunur.Üzerinde hiç bir yazı yoktur.Bu nedenle benin bu paketin mısır unu olduğunu anlamam biraz zaman alır.Bulunur bulunmasına ama test edilmesi için anneme kadar da gider.Tadına bakarım acaba bu salep mi ?yoksa galete unumu? hatta kahve kreması bile zannetmişliğim var.Yok değil .Bunların hiç biri değil .Eşime koklatıyorum bu nedir acaba? baharatmıdır ? onunda hiç bir fikri yok.Poşettekinin kokusuda yok:).Tabii aklıma hemen annem gelir. Aldım poşeti elime anneme gittim. Senelerin tecrübesi yine konuşturdu kendini.Bir kere tadına baktı ve hemen anladı. Kızım bu mısır unu dedi.:)
O zaman rahatladım işte.O halde eve geldiğimde beni bu kadar uğraştıran bu unu yok etmeliydim ve de pazar kahvaltısına missler gibi mısır unu ekmeği yapmalıydım.Tabi ekmek mi desem tuzlu kek mi her ne ise ,lezzeti süper bişeydi.Denemeyen var ise bu güne kadar mısır ekmeğini ,acil tarafından en kısa zamanda yapsın derim.Sıcak sıcak ta yemenizi tavsiye ederim..

MALZEMELER
2 Bardak mısır unu
1 bardak buğday unu
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
yarım bardak sıvı yağ
yarım yaş maya
1,5 bardak ılık su
YAPILIŞI
Unu geniş bir kaba koyup,mayayı ılık su da eritiriyoruz. Unun üzerine sıvı malzemeleri de ekliyoruz.Kek hamurundan biraz daha katı olacak şekilde elimizle yoğuruyoruz.1 saat üzeri temiz bir bezle kapayıp mayalanması için dinlendiriyoruz.Yağlanmış en küçük borcama yada kek kalıbıda olur harcı yerleştiriyoruz.Kendi fırınınızın ısısına göre pişiriyoruz. Sıcak sıcak afiyetle dilimleyip yiyoruz.
sevgilerimle

0 Responses to "MISIR EKMEĞİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...