Kuru Yabanmersinli Kurabiye

Author: LUGAS // Category:

Aslında bu kurabiyeler şu anda yenip bittiler :) Ama, ben ancak koyabiliyorum resim ve tarifi. Az şekerli, hafif ekşimtrak leziz kurabiyelerdi bir zamanlar...Bundan sonra demirbaş tarif listemde. Ben bu siteye gerçekten taktım :) Tarifler süper.

Malzemeler:

2 su bardağı un
1 su bardağı mısır unu
2 yumurta
170 gr tereyağ (veya margarin)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
2 portakalın kabuk rendesi
1 su bardağından 2 parmak eksik şeker (ben pudra şekeri kullandım)
Yarım su bardağı kıyılmış yabanmersini

Hazırlanışı:

Şeker,tuz, portakal kabuğu rendesi, margarin ve yumurtayı güzelce çırpıyoruz. Tüm kuru malzemeyi bu karışıma ekleyip yumuşakça bir hamur elde ediyoruz. Hafifçe unlanmış bir yağlı kağıda bu hamuru alıp 2 cm çapında bir rulo elde ediyoruz. Yağlı kağıda sarılmış hamuru en az 2 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Buzdolabında sertleşen hamuru 1 cm eninde kesiyoruz. Yağlı kağıda kurabiyeleri diziyoruz. 175 dereceye ayarlanmış önceden ısıtılmış fırında 12-14 dk kadar pişiriyoruz. Kurabiyelerin üzerinin kızarmamasına dikkat ediyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Kuru Yabanmersinli Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...